אלה האירועים שמזניקים היום את הנפט ביותר מ-3%

שריפת ענק שמשתוללת במחוז אלברטה, "בירת הנפט" של קנדה, משבשת את פעילות ההפקה באזור ■ במקביל, גוברים הקרבות בין המליציות השונות בלוב ומובילים גם הם לירידה בהיצע של הזהב השחור במדינה

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לאחר שצנח בימים האחרונים בשל חשש גובר לגבי גידול בהיצע, הנפט מזנק היום (ה') בחדות ונסחר סביב 45 דולר לחבית. הטריגר המרכזי לזינוק במחירים הוא לא נתון מאקרו כזה או אחר אלא שריפת ענק שפרצה סמוך לאחר ממאגרי הנפט הגדולים של קנדה בפרובינציית אלברטה. בנוסף, הלחימה בין המליציות השונות בלוב מתגברת ומשבשת את הפקת הנפט במדינה. כמובן של חדשות הקשורות לירידה בהיצע מתקבלות בשוק הנפט בעלייה חדה במחירים.

שריפת הענק בקנדה הובילה עד כה לפינוי של כ-90  אלף אנשים באזור אלברטה, "בירת הנפט" של קנדה שמכילה מאגרי ענק של הזהב השחור. השריפה כילתה 1,600 מבנים בעיירת הנפט Fort McMurray וכוחות כיבוי האש במדינה אינם מצליחים לפי שעה להשתלט על השריפה, ששיתקה את פעילות ההפקה באזור.

בעקבות השיבושים בפעילות ההפקה בקנדה ולוב, מחירי הנפט  כאמור מזנקים. החוזים העתידיים על הברנט מטפסים כ-2.5% ונסחרים סביב 45.4 דולר לחבית. ה-WTI  מזנק בכ-3.3% ונסחר סביב 45 דולר לחבית.