גלמד תבחן את יעילות התרופה שלה בשילוב ויטמין D

מגלמד נמסר כי הוחלט לשלב את הארמקול בניסוי רק עם תרופה בעלת פרופיל בטיחות מוצלח, גם אם היא לא זו שתרומתה ליעילות היא הכי גבוהה ■ הניסוי ייערך ב-80 חולים וינוהל על ידי בית החולים מאונט סיני, במימון החברה

תרופות / צילום: איל יצהר
תרופות / צילום: איל יצהר

חברת גלמד  הודיעה כי בנוסף לניסוי המרכזי שהיא עורכת בתרופה שלה ארמקול לטיפול בכבד שומני דלקתי, היא עומדת לצאת גם לניסוי נוסף שבו היא תטפל באותה מחלה, בשילוב של התרופה שלה עם ויטמין D.

לדברי אלן בהרב, מנכ"ל החברה, גלמד בחנה באופן שיטתי את השילוב שבין התרופה שלה לבין מספר רב של חומרים במעבדה, ולבסוף החליטה כי השילוב עם ויטמין D יכול להיות היעיל ביותר. זאת, גם על רקע מחקרים מדעיים שהראו כי חוסר בוויטמין D יכול להוביל לדלקת הכבד השומני.

אלן בהרב ציין כי חומרים נוספים עובדים בסינרגיה עם המוצר של החברה ומשפרים את יעילותו, אולם חלקם גורמים לתופעות לוואי. כיוון שהמוצר הסופי אמור לטפל בחולים שעדיין אין להם סימפטומים, ולא כולם אכן יפתחו סימפטומים גם בלי התרופה, הרי שקשה יהיה לשכנע אותם כנראה ליטול תרופות עם תופעות לוואי. לכן הוחלט לשלב את הארמקול בניסוי רק עם תרופה בעלת פרופיל בטיחות מוצלח, גם אם היא לא זו שתרומתה ליעילות היא הכי גבוהה.

האם אתם מחפשים שילוב משום שארמקול אינה יעילה מספיק בעיניכם?

"לא, אלא שהמחלה היא רבת משתנים ולכן אנחנו מאמינים כי גם הטיפול צריך לתקוף אותה ממספר כיוונים בבת אחת", נמסר מהחברה.

הניסוי ייערך ב-80 חולים וינוהל על ידי בית החולים מאונט סיני, במימון החברה. הוא נחשב לניסוי שלב IIA (ניסוי יעילות ראשוני). תוצאות אמורות להתקבל במחצית הראשונה של 2018.

גלמד נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 58 מיליון דולר.