צפו: דור חדש ומהפכני לכלי רכב קרביים של צבא ארה"ב

רכבי ה-GXV-T שמפותחים במשרד הביטחון האמריקאי ישילו טונות של שריון מיותר ויהיו מסוגלים לנוע בקלות על פני 92% מהשטחים הקיימים בכדור הארץ - ממדבריות שטוחות ועד הרים תלולים ■ צפו בווידאו

 

 

דור חדש של כלי רכב משוריינים, צבא ארה"ב, דארפה / צילום: דארפה
דור חדש של כלי רכב משוריינים, צבא ארה"ב, דארפה / צילום: דארפה

עידן הטנקים והמשוריינים המסיביים והמסורבלים מתקרב לסיומו. הסוכנות למחקר ביטחוני בארה"ב, Darpa, העניקה 8 מענקים לאוניברסיטאות וחברות טכנולוגיות בארה"ב לטובת פיתוח פרויקט בשם Ground X-Vehicle Technology, ובקיצור GXV-T. המטרה של הפרויקט היא לפתח דור חדש של כלי רכב משוריינים שיהיו חכמים, זריזים ומהירים יותר מאלה הקיימים היום. החוזים החדשים מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות שיתמקדו בניידות משופרת, עמידות באמצעות זריזות, הגדלה של הצוות ללא פגיעה בביצועים ושליטה דיגיטלית.

רכבי ה-GXV-T ישילו טונות של שריון מיותר ויהיו מסוגלים לנוע על 92% מהשטחים הקיימים, ממדבריות שטוחות ועד הרים תלולים. הם יוכלו גם לשנות את מיקומה של מערכת ההגנה ולחמוק מסכנות ואיומים במהירות ובזריזות מבלי לפגוע בחיילים השוהים בפנים. בנוסף, הדור החדש של המשוריינים יצויד בסנסורים, בציוד אלקטרומגנטי ובמצלמות אינפרא-אדום שיאפשרו להם לחוש את השטח ולפעול בחשאיות. על פי Darpa, צבא ארה"ב והנחתים כבר הביעו התעניינות בטכנולוגיה החדשה במטרה לשלב את המשוריינים הזריזים במערך הלחימה העתידי.