IBI: "זאת המניה שתעלה ב-28% תוך שנה"

"על אף השנה המאתגרת העומדת בפני בז"ן אנו מעריכים כי המניה מתומחרת בחסר ביחס לשוויה הכלכלי ונסחרת ברמות הנמוכות של 12 החודשים האחרונים" ■ IBI נוקבים במחיר יעד של 1.72 שקל - הגבוה ב-28% מהמחיר בשוק.

 

 

בתי הזיקוק בחיפה. משתלם כלכלית לשמור על הסביבה / צילום: תמר מצפי
בתי הזיקוק בחיפה. משתלם כלכלית לשמור על הסביבה / צילום: תמר מצפי

לדברי האנליסט של IBI לירן לובלין,  הניתוח הכלכלי מציג תמונה של "חברה מצוינת, שעל אף תלותה בסביבת המאקרו תדע להציג תוצאות עודפות על הסקטור ולשרת באופן מלא את התחייבויותיה לבעלי החוב. אנו מחדשים את הסיקור לבז"ן בהמלצת תשואת יתר במחיר יעד של 1.72 שקל הגבוה ב- 28.5% ממחיר המניה בשוק".

בסקירתו כותב לובלין, כי האתגר הראשון שצריכה החברה לצלוח הוא הטיפול התקופתי במתקנים שעתיד להתבצע במהלך שנת 2016. במהלך הטיפול יודממו מרבית מתקני החברה לתקופה של כ-50 יום, מה שעלול לפגוע בתוצאות עקב ירידה בניצולת בשיעור של 8%. להערכתו, הפגיעה מהדממה יכולה לעלות לחברה כ-55 מיליון דולר.

האתגר הנוסף שעומד בפני החברה הוא מחירי הנפט. "מחיר הנפט הגולמי - התשומה העיקרית של בית הזיקוק היא נפט גולמי. האיזון בין הביקוש להיצע הנפט בעולם שהופר במהלך השנתיים האחרונות הביא לירידה במחיר החבית מרמות של מעל 100 דולר ועד לשפל של מתחת ל- 30 דולר בסוף 2015. במקביל להאצה בהפקת הנפט בעולם מורגשת גם האטה בצד הביקוש בעיקר באירופה ובמזרח אסיה אשר תומכת ברמות המחיר הנמוכות". 

הביקוש לתזקיקים - מושפע בעיקר מצמיחת הכלכלות בעולם, הביקוש לדלקים לתחבורה, עונתיות אשר המושפעת ממזג אוויר, כאשר מזג אוויר קר מעלה את הביקוש לדלקים לצרכי חימום, מוצרי אנרגיה תחליפיים כמו אנרגיה גרעינית וגז טבעי, ואנרגיה ממקורות מתחדשים כגון אתנול וביו דיזל. להערכת לובלין, מלבד אירועים נקודתיים לא צפויה התכווצות מהותית בביקוש לתזקיקים בטווח הקצר-בינוני והשפעות חיצוניות כגון חדירה מאסיבית של תחליפים ירוקים וביסוס רגולציה מהפכנית יארכו זמן רב.

באשר לרבעון הראשון של 2016, תמשיך להיות ההשפעות השליליות של מחיר המזוט הנמוך על תרומת הגז הטבעי למרווח בז"ן. לגבי אג"ח החברה טוען האנליסט, כי התשואה הנמוכה בסדרות הקצרות של החברה מוצדקת ומשקפת בצורה טובה את הסייקל החיובי שבו נמצאת בזן. 

ב-IBI מסכמים כי "בז"ן נמצאת בסייקל חיובי שבו ההשקעות ההוניות הכבדות שבוצעו בשנים האחרונים מניבות פרי ובמקביל גם סביבת המאקרו תומכת במרווחים גבוהים. בהערכת השווי הנחנו שמרווחי הזיקוק השוררים בשוק כיום הם גבוהים ובראיה קדימה הם יתכווצו לרמות ההיסטוריות הממוצעות של 2.75 דולר לחבית. על אף הנחות אלו בשקלול מחירי היעד בשתי המתודולוגיות בהן השתמשנו, אנו מחדשים את הסיקור על מניית בז"ן בהמלצת תשואת יתר ובמחיר יעד של 1.72 שקל - הגבוה ב-28.5% מהמחיר בשוק".