טבע עקפה את התחזיות: הכנסות של 4.81 מיליארד ד' ברבעון

הרווח הנקי הסתכם ב-1.2 מיליארד דולר ■ טבע צופה כי ההכנסות ברבעון השני של השנה יסתכמו ב-4.7-4.9 מיליארד דולר והרווח הנקי ב-1.16-1.20 דולרים למניה

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

לאחר הירידות החדות במחירי המניות של מגזר הגנריקה, ועל רקע החששות שהתעוררו בשוק בנוגע לעתידה של עסקת הענק עם אלרגן, טבע מפרסמת היום דוחות כספיים חיוביים, שאין בהם דרמה מיוחדת. החברה הגיעה למרכז טווח התחזיות שמסרה בעבר, ולרף העליון של תחזית הרווח למניה. בכך היא עקפה את תחזיות האנליסטים, שחלקם הפחיתו תחזיות בשבועות האחרונים. ההכנסות הסתכמו ב-4.81 מיליארד דולר, ירידה של 3.5% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה Non-GAAP הגיע ל-1.20 דולר (1.36 דולר בנטרול השפעת הנפקת ההון שבוצעה, זהה לרבעון המקביל). בסך הכול הסתכם הרווח הנקי בכ-1.1 מיליארד דולר, ירידה של 5.1% מהרבעון המקביל.

במקביל, טבע חוזרת על הערכתה הקודמת לפיה רכישת החטיבה הגנרית מאלרגן תיסגר במהלך חודש יוני, עסקה בהיקף 40.5 מיליארד דולר שטבע הודיעה עליה ביולי 2015. "אנו שמחים להיות בשלבים הסופיים של השלמת העסקה, אשר תאפשר לנו להמשיך ולממש את הפוטנציאל העצום בשוק הצומח של הגנריקה העולמית, ולחלוק את היתרונות המשמעותיים של העסקה עם בעלי המניות, הלקוחות, המטופלים ומערכות הבריאות ברחבי העולם", אמר היום נשיא ומנכ"ל טבע, ארז ויגודמן.

בשוק התעוררו בימים האחרונים ספקות בנוגע לעסקה, הן בשל העובדה שמאז שדווח עליה, ירדו משמעותית מחירי המניות, והמכפילים שלפיהם היא מבוצעת גבוהים מהמכפילים בשוק; הן מכיוון שחלק מהחברות הגנריות הצביעו על שחיקה במחירי התרופות, דבר שעלול להקטין את האטרקטיביות של העסקה; ובפרט בשל דיווח ברויטרס בסוף השבוע, לפיו טבע תצטרך למכור קווי מוצר בהיקף 2 מיליארד דולר לצורך אישור העסקה בידי הרגולטור האמריקאי, הרבה יותר ממה שציפו קודם לכן בשוק. בטבע מסרו היום כי הסכום יהיה 1.1 מיליארד דולר.

ויגודמן אמר עוד היום כי "אנחנו ממוצבים היטב ליהנות מההזדמנויות בשוק הגנרי העולמי, במיוחד על רקע האתגרים בסביבה התחרותית". מנהל תחום הגנריקה בטבע, סיגי אולפסון, התייחס לשאלה הבוערת בשוק, בנוגע לשחיקת מחירי התרופות הגנריות, וציין שטבע עדיין מצפה לשחיקת מחירים של 4% בפורטפוליו הגנרי שלה השנה - בדומה למיילן ואלרגן. "לא קרה שום דבר ברבעונים האחרונים ששינה את המגמות הקשורות לתמחור", אמר אולפסון.

הרבעון הבא - דומה

כאמור, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר, לאחר ששינויים בשערי חליפין הפחיתו 107 מיליון דולר מההכנסות ו-30 מיליון דולר מהרווח התפעולי. ההכנסות מגנריקה הגיעו לכ-2.2 מיליארד דולר, ירידה של 17.2% מהרבעון המקביל שהיה חזק וכלל מכירות בלעדיות של תרופות גנריות משמעותיות. הירידה בגנריקה בארה"ב הייתה בשיעור של 32.2%, ל-976 מיליון דולר. גם הרווחיות הגולמית נשחקה, מ-49% ל-46%, ובסך הכול רווחיות המגזר הגנרי ירדה ב-26.9% ל-584 מיליון דולר.

לעומת זאת, בתחום התרופות הייחודיות טבע מצליחה לצמוח ב-10% לכ-2.2 מיליארד דולר, כשגם מכירות הקופקסון, תרופת הדגל שכבר נתקלת בתחרות גנרית, צמחו ברבעון ב-8.9% ל-1 מיליארד דולר, מתוכם 821 מיליון דולר בארה"ב. מכירות מוצרי הנשימה זינקו ב-38.1% ל-366 מיליון דולר ואילו מכירות מוצרי בריאות האישה המשיכו לדשדש וירדו 14.7%. רווחיות תחום התרופות הייחודיות עלתה ב-21.3% לכ-1.2 מיליארד דולר, ותחום הטרשת הנפוצה (קופקסון) תרם 805 מיליון דולר, עלייה מהרבעון המקביל.

הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות (GAAP) הסתכם ב-570 מיליון דולר, לעומת 446 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול הוצאות פיננסיות הקשורות לשינויי שע"ח, פחת, הוצאות הקשורות לרכישות והוצאות והכנסות נוספות, הרווח הנקי Non-GAAP הגיע כאמור ל-1.1 מיליארד דולר. טבע ייצרה 1.38 מיליארד דולר מפעילות שוטפת, גבוה מהתחזית שמסרה בעבר. בסוף הרבעון היו בקופתה 7.2 מיליארד דולר.

גם הפעם טבע מספקת רק תחזית רבעונית, עד שתוכל לספק תחזית שנתית עם השלמת הרכישה. התחזית זהה לזו שנמסרה לרבעון הראשון: הכנסות של 4.7-4.9 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.16-1.20 דולר למניה, שהם כ-1.15 מיליארד דולר.לדברי ויגודמן באוגוסט תספק החברה תחזית ל-2016, ובספטמבר, תחזית ל-2017-2018.

לאחר פרסום הדוחות, עלתה המניה ב-4.2% בטרום המסחר בוול סטריט. טבע נסחרת בשווי של 45.6 מיליארד דולר.

תוצאות הרבעון של טבע
 תוצאות הרבעון של טבע