חברה בת של אופקו שוקלת לבצע רישום כפול בבורסה בת"א

SciVac, שהתמזגה אתמול לחברת VBI הנאסד"קית, נסחרת לפי שווי של 105 מיליון דולר

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה (מימין), והיו"ר אמנון נויבך. ברשות ני"ע לא רואים הפרה / צילום: תמר מצפי
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה (מימין), והיו"ר אמנון נויבך. ברשות ני"ע לא רואים הפרה / צילום: תמר מצפי

כשהבורסה בת"א סגרה בפני חברות זרות את האפשרות של רישום כפול למסחר בתל אביב תוך כניסה אוטומטית למדדים, היא השאירה פתח לרישום של חברות בעלות "זיקה ישראלית". דרך החלון הפתוח הזה, מעוניינת כעת להיכנס SciVac, חברה בת של אופקו הלת'  שבשליטת ד"ר פיליפס פרוסט.

SciVac פיתחה ומשווקת חיסון לצהבת נגיפית מסוג B (אין להתבלבל עם צהבת נגיפית C, שהייתה בשנים האחרונות הלהיט הגדול ביותר של סקטור הביומד). היא מעסיקה 53 עובדים ברחובות ומתכננת כעת לגייס לפחות 7 עובדים נוספים.

השלב הראשון של המהלך עדיין לא קשור בבורסה בתל אביב. SciVac התמזגה אתמול עם חברה בשם VBI, שעוסקת בחיסונים ל-RSV, CMV ו-GBM. לחברה הממוזגת יקראו VBI, והמנכ"ל של VBI המקורית ינהל אותה. בעלי SciVac יחזיקו 52% מהחברה הממוזגת, כך שאופקו תחזיק בה ב-14% בשרשור. החברה הממוזגת היא השוקלת את הרישום הכפול. אחרי יום המסחר הראשון שלה כחברה ממוזגת, נסחרה VBI אתמול בשווי של 105 מיליון דולר בנאסד"ק.

צניחה בהכנסות

SciVac רשמה ב-2015 הכנסות של קצת פחות ממיליון דולר, ירידה של 67% לאחר שמוצריה עברו תהליך של הורדה זמנית מן המדפים במהלך 2015. הפסדיה ב-2015 עמדו על 14.7 מיליון דולר. בסוף השנה היו בקופת החברה 12.4 מיליון דולר. VBI רשמה הכנסות של 39 אלף דולר בלבד, הפסידה 13.9 מיליון דולר ויש לה 7.3 מיליון דולר בקופת המזומנים.

אופקו עצמה הייתה אחת ממבשרות תהליך כניסת חברות הפארמה הזרות לתל אביב, כשנרשמה למסחר בתל אביב ב-2013 לאחר שרכשה חברה מקומית, ונכנסה ישירות למדד תל אביב 25. מהלך זה פתח את התיאבון לחברות זרות אחרות.

בעסקת המיזוג הנוכחית, את SciVac ייצגה עו"ד יעל ברץ, ראש המחלקה המסחרית בינלאומית במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ, עם עו"ד יוסף מארק ואלינה פבזנר. יצוין כי עו"ד אילן גרזי, שיזם את גל הכניסה של חברות הביומד הזרות לבורסה בתל אביב, גם הוא מאותו המשרד ועבד עם ברץ בעבר על עסקת אופקו.