הוט הפסידה 26 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

מצמצמת נטישות בטלוויזיה, אך הקיפאון בצמיחה נמשך ■ איבדה 2,000 מנויי טלוויזיה, הוסיפה 4,000 מנויי טריפל ו-60 אלף מנויי סלולר

קבוצת הוט מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, מהם עולה כי הקבוצה הציגה הפסד שני ברציפות, שאותו היא מנמקת כתוצאה מפירוק אתרים סלולריים. החברה הציגה הפסד של 26 מיליון שקל, לעומת רווח של 29 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסד ברבעון הקודם של 13 מיליון שקל.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-49 מיליון שקל, לעומת כ- 104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 44 מיליון שקל ברבעון הקודם. הירידה ברווח התפעולי בסך 55 מיליון שקל נובעת לדברי החברה בעיקר מגידול בהוצאות הפחת והפחתות חד פעמיות בסך כ-27 מיליון שקל בשל פירוק אתרים במגזר המובייל, וזאת כחלק מיישום הסכם שיתוף הרשתות המקנה בעלות על 50% מהרשת המובילה בישראל, וכן מעלייה בהוצאות דמי הקישוריות בסך של כ-18 מיליון שקל בשל הגידול בכמות המנויים במובייל.

הכנסות הקבוצה צמחו ברבעון הראשון ל-995 מיליון שקל לעומת 983 מיליון שקל ברבעון הקודם, וכמעט קפאו בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד - עדות לכך שהתחרות נותנת את אותותיה ואינה מאפשרת לחברה להגדיל הכנסות במגזר הכבלים והטלקום והן במגזר הסלולר.

ה-EBITDA (רווח לפני הפחתות, מסים והפרשות) לרבעון הסתכם בכ-410 מיליון שקל (41% מההכנסות) ביחס לכ-431 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (43% מההכנסות) ועלייה ביחס לרבעון הקודם שעמד על 405 מיליון שקל.

כמו בחודשים האחרונים, הוט ממשיכה לצמצם את מגמת הנטישה ברבעון שהסתכמה באלפיים מנויים בלבד בטלוויזיה, לעומת 5,000 מנויים ברבעון הקודם, אך במקביל היא מדווחת על עלייה במספר מנויי הטריפל שגדלו ב-4,000 מנויים ל-487 אלף, עדות לכך שהחברה ממשיכה לקדם בעיקר את מנויי הטריפל שנהנים מהנחה על הסל הכולל וזאת על חשבון מנויים שאינם לוקחים חבילת טריפל.

במגזר הסלולר, כמו ברבעונים הקודמים, החברה רושמת גידול דל בהכנסות לצד גידול מסיבי במספר המנויים, מה שאומר שהתחרות שוחקת את רווחיות החברה עד דק, מפני שבניגוד להיגיון שאומר שככל שהחברה תגדיל את מספר המנויים שלה, כך היא תגדיל גם את הכנסותיה, הגידול בהכנסות הוא שולי ביחס לגיוס המנויים.

הוט מובייל רשמה ברבעון הראשון 2016 הכנסות של 242, גידול של 13 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם ו-228 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. וכל זאת לצד גידול של 60 אלף מנויים. השתקפות התהליך בא לידי ביטוי בהכנסה הממוצעת למנוי שיורדת ל-51 שקל ברבעון בהשוואה ל-57 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"לית הוט טל גרנות-גולדשטיין אמרה: "השינוי הדרמטי בעולמות השירות והתהליכים אותו החברה עוברת מביאים למגמה החיובית הנמשכת של צמיחה בלקוחות הטריפל האינטרנט והטלפוניה וההאטה החדה במספר הלקוחות הנוטשים. מגמת ההאטה בנטישת המנויים מגיעה לשיעור ירידה פנומנאלי של 80% במספר הלקוחות הנוטשים לעומת הרבעון הקודם. כמו כן החברה מציגה שיפור בתוצאות הכספיות של החברה ב-2016 ביחס לרבעון 4, 2015. הוט מובייל ממשיכה להיות השחקן הכי חשוב בשוק הסלולר שמקיים גם את חובתו כלפי הצרכנים וגם את חובתו על פי דין וממשיך להיות המגייס הגדול ברבעון האחרון".