זעם בעבודה על רקע המגעים עם נתניהו: "הרצוג במכירת חיסול"

ה"סוד" של מגעי האחדות הפך לגלוי - ובסיעת המחנה הציוני מתגברת הביקורת על התנהלות יו"ר האופוזיציה הרצוג ■ לאחר הפגישה עם לבני התגברו ההערכות כי הסיעה עלולה להתפרק ■ ח"כ רוזנטל מתח ביקורת חריפה: "את הנזק הרצוג כבר גרם, כשהעניק לגיטימציה לממשלת נתניהו"

ממשלת האחדות תוביל לפיצול? היום (שלישי) התגברו ההערכות לפיהן יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג "להוט" להיכנס לממשלת נתניהו - למרות שראש הממשלה אינו מוכן להגמיש את קווי היסוד. לפי הידוע, עד כה הוצעו למפלגה שבעה תיקים - בהם משרד החוץ והכלכלה - ובתוך סיעתו של הרצוג מתגברת הביקורת על ה"זחילה" לקואליציה.

היום נפגש הרצוג עם ח"כ ציפי לבני, שלא הייתה שותפה להתלהבות של הרצוג מהמהלך. ההנחה היא שבמידה והרצוג ייכנס לבסוף לממשלה, המשמעות המיידית של מהלך כזה היא פירוקו של המחנה הציוני - לו, כאמור, שותפה גם לבני ומפלגתה, "התנועה". מהלך כזה עלול להוביל גם לקרע פנימי בתוך מפלגת העבודה, בין מי שתומך למי שמתנגד למהלך - בין השאר שלי יחימוביץ ' ואיתן כבל.

ח"כ מיקי רוזנטל תקף בחריפות את התנהלות יו"ר האופוזיציה: "הרצוג במכירת חיסול, הוא מוכן לזחול כמעט ללא תנאי לממשלת נתניהו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "עכשיו הכדור אצל שלי. גם אם המו"מ ייכשל והעבודה לא תצטרף בסופו לממשלה, את הנזק הרצוג כבר גרם מעצם המגעים".

רוזנטל הוסיף כי "הלגיטימציה שהעניק לממשלת נתניהו עיקרה במידה רבה את היכולת שלנו לבקר אותה בעתיד מי יאמין לנו בעתיד? באופן פרדוקסלי הרצוג גם נשכב על הגדר כדי להמליך את לפיד ליו"ר האופוזיציה בפועל וכאלטרנטיבה לשלטון".

במקביל לביקורת בתוך מפלגתו, ברשת כבר מיהרו לשלוף ציטוטים של הרצוג מהעבר: ב-2012, כאשר שאול מופז ו"קדימה" הצטרפו לממשלת נתניהו, אמר אז הרצוג כי "אנו נוביל את האופוזיציה בכנסת להפלת ברית הפחדנים שמובילה את מדינת ישראל. נראה לציבור שיש אלטרנטיבה".