נעילה שלילית בוול סטריט; אופיס דיפו צנחה כ-40%

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ דיסני פרסמה דוחות מאכזבים ■ בימ"ש בארה"ב עצר את מיזוג סטייפלס-אופיס דיפו ■ הזהב השחור זינק לשיא של 6 חודשים בעקבות ירידה במלאי הנפט בארה"ב

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') במגמה שלילית, לאחר שאמש ננעל יום המסחר בניו יורק בעליות שערים ניכרות. המשקיעים התמקדו בתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט לצד עונת הדוחות וחדשות מזירת המיזוגים והרכישות.

 

"הראלי אתמול היה מעט אופטימי מדי, אבל צריך לקחת בחשבון שעכשיו כשהעלאת הריבית על ידי הפד מתרחקת ומחירי הנפט עולים, ישנה הרגשה כי ייתכן שהשווקים היו במצב של מכירות יתר. זה לא עניין של אופוריה אלא סנטימנט שמשתפר", ציינו ב-Panmure Gordon.

הנפט  הוסיף לרכז עניין, כשעיני הסוחרים נשואות, בין היתר, לנעשה בקנדה, שם שריפת ענק פגעה בתפוקת הנפט במדינה. ב-17:30 פורסם דוח המלאים השבועי שהצביע על ירידה של 3.4 מיליון חביות בשבוע החולף בעוד בשוק ציפו לעלייה של כ-100 אלף חביות. בעקבות הנתון מחיר הנפט זינק בחדות לרמה של עד 47 דולר לחבית וננעל בשיא של שישה חודשים.

ענק ההשקעות גולדמן זאקס העלה את מחירי היעד שלו לזהב . היעד לעוד 3 חודשים עלה מ-1,200 דולר לאונקיה מ-1,100 דולר. שנה מהיום מעריכים בגולדמן כי מחיר הזהב יעמוד על 1,150 דולר, עלייה לעומת תחזית קודמת ל-1,000 דולר.

סגן ראש ממשלת סין נאם היום בוועידה בבייג'ינג, וציין כי על אף העובדה כי כלכלת סין מצויה תחת לחץ, היא עדיין תעמוד בתחזית הצמיחה שלה ל-2016. נזכיר כי הממשל הסיני העריך כי הכלכלה המקומית תצמח השנה ב-6.5-7%, לאחר שהצמיחה ב-2015 נפלה לשפל של 25 שנה - 6.9%.

עונת הדוחות מצויה בישורת האחרונה, ואמש איכזבה דיסני  את השוק כאשר דיווחה על הכנסות ורווחים רבעוניים מתחת לציפיות השוק.

בין המדווחות היום ניתן למצוא, בין היתר, את רשת בתי הכלבו מייסיס . החברה דיווחה לפני הפתיחה על רווח של 40 סנט למניה והכנסות של 5.8 מיליארד דולר. האנליסטים בשוק ציפו לרווח של כ-36 סנט למניה על הכנסות של 5.9 מיליארד דולר. בנוסף, החברה חתכה את תחזית הרווח השנתית שלה לטווח של 3.15-3.4 דולרים למניה.

בימ"ש בארה"ב עצר את המיזוג המתוכנן בין סטייפלס  לבין אופיס דיפו  בשל החששות מפגיעה קשה בתחרות בתחום הציוד המשרדי. סטייפלס אמורה הייתה למזג את אופיס דיפו לתוכה בעסקה של מעל 6 מיליארד דולר.

פייסבוק עמדה במוקד של סערה חדשה על רקע טענות לפיהן הרשת החברתית מטה תוכן לטובת המפלגה הדמוקרטית.  ועדה של הסנאט האמריקאי הודיעה כי תזמן את מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ותערוך לו שימוע בנוגע לכך.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]