הכלכלן אילן גולדפיין צפוי להתמנות לראשות הבנק המרכזי בברזיל

גולדפיין יליד ישראל, כיהן בעבר כמשנה לנגיד הבנק המרכזי הברזילאי וכיום משמש ככלכלן הראשי של הבנק הברזילאי איטאו יוניבנקו ■ בשבוע הבא הממשלה צפויה לאשר את מינויו

חברי הקונגרס הברזילאי מניפים שלטים נגד הנשיאה רוסף/ צילום : רויטרס
חברי הקונגרס הברזילאי מניפים שלטים נגד הנשיאה רוסף/ צילום : רויטרס

הכלכלן הישראלי אילן גולדפיין צפוי להתמנות בשבוע הבא לראשות הבנק המרכזי בברזיל. כך פורסם היום (ו') באמצעי התקשורת של ברזיל. ההודעה על מינויו מגיעה יממה לאחר שנשיאת ברזיל דילמה רוסף הושעתה מכהונתה בשל מעורבותה בפרשות שחיתות שונות.

כלכלת ברזיל אינה זרה לגולדפיין. בתפקידו האחרון הוא כיהן ככלכלן הראשי של בנק איטאו יוניבנקו, אחד הבנקים הגדולים במדינה, ובעבר שימש כסגן נשיא הבנק המרכזי של ברזיל.

גולדפיין מחזיק בתואר דוקטור לכלכלה מה-MIT בארה"ב. אם מינויו יאושר על ע"י הממשלה בשבוע הבא, הוא יאלץ להתמודד עם הכלכלה המדשדשת של ברזיל וככל הנראה ינקוט במהלכים שיתמרצו את הצמיחה, יחזקו את ערכו של הריאל הברזילאי ויטפלו באינפלציה הגבוהה.

בתוך כך, אתמול הסנאט בברזיל החליט להשעות את נשיאת ברזיל דילמה רוסף למשך שישה חודשים לפחות. סגן הנשיאה מישל טמר יהיה לנשיא המכהן במהלך השימוע של רוסף. ההצבעה נערכה לאחר שעות שבהן דנו הסנאטורים בשאלה אם יש להתחיל בהליך ההדחה של האישה הראשונה העומדת בראש המדינה בת 204 מיליון התושבים. היא הואשמה כי הסיטה כספים ממשלתיים בניגוד לחוק כדי לכסות על "חורים" בתקציב המדינה. השימוע יתנהל מול הסנאטורים, כך שההחלטה על הדחתה הסופית צפויה להיות יותר פוליטית ממשפטית. במקרה שתוצאת השימוע תהיה הדחה, טמר יישאר בתפקיד הנשיא עד מועד סיום הכהונה המקורי של רוסף, ב-31 בדצמבר 2018.