בעלי תפקידים לשעבר במפלגת קדימה נאשמים בגניבה ורישום כוזב

יצחק חדד, שכיהן כגזבר קדימה, ומרדכי מימון, שהועסק כיועץ חיצוני למפלגה, מואשמים כי שלחו יד במירמה בכספי המפלגה בסכום של כ-2.25 מיליון שקל

מייסד מפלגת קדימה, ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל, הלך לעולמו; יורשו, אהוד אולמרט, יושב בכלא בגין הרשעה בשוחד בפרשת הולילנד; ואילו ציפי לבני, שעמדה אף היא בראשות המפלגה, פרשה ממנה וחברה למפלגת העבודה. אבל גם עם מפלגת קדימה חדלה להתקיים, גלי ההדף של פעילותה עדיין מורגשים.

היום (ב') הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד יצחק חדד, מרדכי מימון וחנוך חזין, שהיו בעלי תפקידים במפלגת קדימה בין השנים 2006-2011, וכן כנגד החברות י.ע.ל.ם השקעות בע"מ, י.פ.ל השקעות וניהול נכסים בע"מ וח.מ.א.ק השקעות טכנולוגיות בע"מ.

הנאשמים מואשמים, כל אחד על-פי חלקו, בעבירות גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, פגיעה בפרטיות, החזקת מאגר מידע שלא כדין ועבירות הלבנת הון.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עורכות הדין הילה גבאי ופנינית בן-עמי, מואשמים חדד, שכיהן כגזבר קדימה, ומימון, שהועסק כיועץ חיצוני למפלגה, כי שלחו יד במירמה בכספי המפלגה בסכום של כ-2.25 מיליון שקל לצורך שימושם הפרטי, תוך ביצוע רישומים כוזבים על-מנת להסוות את פעילותם.

כמו כן נאשם חזין, מנהל מערכות המידע לשעבר של המפלגה, כי פעל בשיתוף עם מימון, על דעתו של חדד, להקמת חברת ח.מ.א.ק., חברה פרטית בבעלותם אשר סיפקה את ציוד המחשוב למפלגה בסכום של כמיליון שקל. הדבר נעשה לכאורה תוך הסתרת האינטרסים הפרטיים של הנאשמים בחברה מן הגורמים הרלוונטיים במפלגה.

בנוסף מואשמים חדד וחזין כי החזיקו במאגרי מידע בלתי חוקיים ועשו בהם שימוש, תוך פגיעה בפרטיותם של פעילי המפלגה בעת תקופת הבחירות. התיק נחקר על-ידי משטרת ישראל (לה"ב 433 - יאח"ה).