סקר חדשות 2: המחנה הציוני צוללת ל-17 מנדטים, לפיד מתחזק

בכיר במחנה הציוני: "הרצוג החליט לקחת למטה את כל המפלגה; הוא חייב להתעשת ומהר" ■ ח"כ מרגלית: "הזחילה לנתניהו חייבת להיפסק הלילה"

ציפי לבני ובוז'י הרצוג / צילום: דוברות הכנסת
ציפי לבני ובוז'י הרצוג / צילום: דוברות הכנסת

תוצאות סקר חדשות 2 שפורסם אמש (ב') במהדורה המרכזית, לפיו מפלגת המחנה הציוני בראשות יצחק (בוז'י) הרצוג צוללת ל-17 מנדטים בבחירות הבאות, הובילו לביקורת חריפה בתוך המפלגה נגד היו"ר. בשל הנתונים העגומים וההתנגדות בציבור להצטרפות המפלגה לממשלה, קראו חברים במחנה הציוני להרצוג לעצור מיד את המגעים עם נתניהו.

"הנואשות של בוז'י ממצבו האישי מובילה אותו למהלכי התאבדות והוא החליט לקחת למטה את כל המפלגה איתו", אמר לחדשות 2 Online בכיר במפלגת העבודה לאחר פרסום הסקר. "הוא חייב להתעשת ומהר, ולהבין שהאינטרס הלאומי והמפלגתי באים לפני האינטרס האישי".

ח"כ אראל מרגלית הגיב לסקר אמש וקרא להרצוג להפסיק המו"מ עם ראש הממשלה. "הזחילה לנתניהו צריכה להיפסק הלילה, לפני שיהיו לנו יותר פגישות עם ביבי מאשר מצביעים", אמר מרגלית. "העבודה יכולה לחזור להיות אלטרנטיבה, כשהיא תחזור להיות אופוזיציה לוחמת ולא מפלגת קואליציה בממתינה".

"מנדט יותר או פחות למחנה הציוני או ליש עתיד לא ישנו דבר", הוסיף חסון. "המטרה האמיתית היא להעביר מנדטים מגוש הימין המשיחי לגוש הדמוקרטי המרכזי, ובכך להחזיר את ישראל למסלול שפוי ונכון".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ציינה כי אין ספק שחילוקי הדעות הפנימיים במחנה הציוני ניכרים בתוצאות הסקר. "אני מאמינה שנצליח לאחד את השורות ולהתלכד סביב אותם העקרונות עליהם התמודדנו בבחירות וכך נשוב להיות מפלגה גדולה, דומיננטית ומשפיעה על סדר היום הציבורי", הבהירה ורבין.

על-פי תוצאות סקר חדשות 2, שנערך על-ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון מדגם, רק 24% מהציבור הביעו תמיכה בכניסת המחנה הציוני לממשלה ורוב מכריע - 52% מתנגד. ומה חושבים מצביעי המחנה הציוני? רק 36% מהם בעד כניסה לממשלה ו-60% מתנגדים.

הסקר גם חושף מספר שינויים בתמונת המנדטים המעודכנת: הנשאלים העניקו לליכוד 27 מנדטים, אם הבחירות היו נערכות היום. המפלגה השנייה בגודלה על-פי הסקר היא "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, שמגיעה כמעט לגודלה בכנסת הקודמת - 18 מנדטים. המחנה הציוני בראשות הרצוג יורד ל-17 מנדטים בעקבות המגעים לאחדות והביקורת על התנהלות יו"ר האופוזיציה.

הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים והבית היהודי בראשות בנט מתחזק ל-10 מנדטים. "ישראל ביתנו" וליברמן מתחזקת לתשעה מנדטים ו"כולנו" של משה כחלון יורדת לשבעה מנדטים. עוד עולה מהסקר כי יהדות התורה הייתה מקבלת, אם הבחירות היו היום, שבעה מנדטים - בעוד ש"ס של דרעי מאבדת מנדט ויורדת לשישה מושבים. מרצ, מנגד, מתחזקת בסקר לשישה מנדטים.

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 2 כי הרצוג ונתניהו נועדו אמש במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה שוחחו במשך שעות, אך לא הושגה כל התקדמות. סלעי המחלוקת שמונעים את הצטרפות הרצוג לממשלה: מתווה הגז, חוק העמותות, חוק V15 וחוק השעיית חברי הכנסת. דווקא בנושא המדיני הושג ניסוח שככל הנראה מרצה את שני הצדדים.