חברי הבורסה ליהלומים מככבים ברשימת משלמי כופר המס ב-2014

בין משלמי הכופר: 4 בני משפחה שעבדו כשכירים בבורסה ליהלומים ונחשדו באי-דיווח על שכר בהיקף 680 אלף שקל כל אחד - וישלמו כופר בסך כולל של 800 אלף שקל

4 בני משפחה שעבדו כשכירים בבורסה ליהלומים ונחשדו באי-דיווח על שכר בהיקף 680 אלף שקל כל אחד, ישלמו כופר מס בסך כולל של 800 אלף שקל (200 אלף שקל כל אחד); יהלומן נוסף מהבורסה, שנחשד בהעלמת מיליון שקל, ישלם 350 שקל כופר למדינה; יהלומן אחר, שחשוד בהעלמת 270 אלף שקל, ישלם כופר בסך 80 אלף שקל למדינה; וחבר נוסף בבורסה ליהלומים, שנחשד בהעלמת 480 אלף שקל, שילם למדינה כופר בסך 80 אלף שקלים - אלה הם רק חלק מהיהלומנים שנתפסו ברשת של רשות המסים כחשודים בהעלמות מס, והצילו את עצמם מאימת הדין הפלילי באמצעות הסדר כופר שחתמו עם המדינה.

רשות המסים פרסמה היום (ג') את קובץ החלטות ועדות הכופר לשנת 2014, המכיל 182 החלטות, ובמסגרתו מככבים חברי הבורסה ליהלומים, שלא בטובתם.

מכוח חוקי המס רשאי מנהל רשות המסים להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין; וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניHה. סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לדרישת תשלום המס, המשולם במסגרת ההליך אזרחי.

הכופר הגבוה ביותר שהושת בשנת 2014 עומד על סך של 4,250,000 שקל. הסכום הוטל על בעלי חברת בנייה ועל החברה עצמה, שנחשדו במתן אופציה לחברה זרה למכירת מקרקעין על-מנת להתחמק מתשלום מס.

בקובץ המתפרסם היום מככבים גם העוסקים בענף הביטוח, כאשר לא פחות מ-10 עוסקים מענף סוכנויות הביטוח נחשדו בהעלמת עסקאות או בניכוי מס תשומות שלא כדין או בשתי העבירות יחדיו - וישלמו כופר למדינה בסכומים הנעים בין 16 אלף שקל למאות אלפי שקלים. כך למשל, סוכן ביטוח מירושלים, שנחשד באי-דיווח על הכנסות בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל, ישלם למדינה כופר בסך 350 אלף שקל.

קובץ הסדרי הכופר כולל גם 9 מקרים של מסירת דוחות כוזבים למיסוי מקרקעין בעת רכישה או מכירה של נכס מקרקעין - עבירה על חוק מיסוי מקרקעין; ו-4 אזרחים שנחשדו במסירת הצהרות כוזבות על מגורים לכאורה ביישוב המזכה בהטבות מס.