הקרב על ערוצי הספורט: RGE תתקשה להתנתק מהוט

מועצת הכבלים והלוויין לא מתערבת בהתמחרות האגרסיבית בין RGE והוט, שהגיעה למאות מיליוני שקלים, למרות שההסכם בין הצדדים מסתיים ביולי

חודש וחצי לקראת סיום ההתקשרות בין חברת הכבלים הוט לבין קבוצת התוכן RGE באשר לשידור ערוצי הספורט, עדיין הקרע בין הצדדים לא מתאחה. כפי שפורסם ב"גלובס", קבוצת התוכן המחזיקה בערוצי הספורט 5 ובערוץ הילדים, כמו גם בערוץ 10, הכפילה פי ארבעה את הסכום שהיא מבקשת בעבוד העברת שידורי הספורט שלה למנויי הוט, ותג המחיר עומד כעת על מאות מיליוני שקלים. במקביל, נערכת חברת הכבלים לגיבוי במקרה שלא תגיע להסכמה מול ספקית התוכן ופנתה למספר גורמים בשוק.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", נעשתה במקביל פנייה למועצת הכבלים והלוויין בבקשה שזו תאשר העלאה של שני ערוצי ספורט חדשים בתשלום של חברת צ'רלטון, המחזיקה בין היתר במשחקי ליגת העל בכדורגל. ההערכה היא כי בחברת הכבלים פנו גם לחברת ONE מקבוצת "ידיעות אחרונות" בבקשה לבחון אלטרנטיבה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מועצת הכבלים והלוויין בוחרת לפי שעה שלא להתערב בהתמחרות האגרסיבית בין הצדדים - אף על-פי שהחוזה צפוי להסתיים בחודש יולי השנה. עם זאת, במועצה קיבלו דיווח על ההתפתחויות.

בפני ערוץ הספורט עומדות מספר מכשלות רגולטוריות שימנעו ממנו התנתקות מוחלטת מחברת הכבלים, ועל כן ההערכות בשוק הן שבסופו של דבר כן יגיעו הצדדים להסכם. כך למשל, ישנו איסור על בלעדיות על תוכן בתחום הספורט, ולצד זה ישנם משחקים שחייבים להיות פתוחים למנויי שתי הפלטפורמות שעליהן חל פיקוח - הוט ו-yes.

לדוגמה, על-פי דרישות הרגולציה, המשחקים המרכזיים של ליגת העל, שאותם רכש ערוץ הספורט באחרונה מידי צ'רלטון, מחויבים להיות משודרים גם בכבלים וגם בלוויין, זאת במקרה שבערוץ הספורט מתכננים לשדר אותם בערוץ שבבעלותם. במקרה כזה, אם אכן הוט תפסיק את ההתקשרות עם ערוץ הספורט - יהיה מחויב ערוץ הספורט למכור את המשחק המרכזי לחברה שמשדרת גם בכבלים. במקרה כזה, הציבור לא יינזק מהמהלך. יש להזכיר כי ברשות RGE נמצא גם ערוץ 10, ערוץ ברודקאסט פתוח שיכול לשדר את המשחק המרכזי.

גורמים בכירים בשוק התקשורת הביעו בימים האחרונים תמיהה לגבי תג המחיר הגבוה שקבע יו"ר RGE, מודי פרידמן, לערוצי הספורט שבבעלותו. באחרונה נפוצו הערכות לפיהן RGE, המחזיקה בזרועות תוכן שונות, בוחנת את האפשרות להקים פלטפורמת תוכן משל עצמה - לאור העובדה שהיא מחזיקה בספריית תוכן נחשקת בעיני הקהל הרחב ובמרכזה זכויות הספורט ושני ערוצי הילדים - לוגי וערוץ הילדים.

עם זאת, פיתוחה של פלטפורמה עצמאית, שתתחרה בהוט וב-yes, כמו גם במיזמי התוכן של סלקום ופרטנר, עשויה לפגוע מהותית ביחסים עם הלקוחות העיקריים של החברה. כמו כן, יש להעריך כי בטרם יובהר האופק הרגולטורי של מיזמי התוכן החדשים - אשר לפי שעה לא חלה עליהם כל רגולציה - לא יבוצע כל מהלך בנושא.

בחברת RGE דחו את ההערכות הללו מכל וכל.