צלם חדשות 2 גדי אפריאט הותקף ע"י מאבטח של יצחק הרצוג

חדשות 2: "צר לנו על שמאבטחי אישים מנסים להצר את דרכיהם של עיתונאים בשטח ציבורי במהלך ביצוע עבודתם" ■ לשכת הרצוג: "מצפים הן מגורמי הביטחון והן מהתקשורת לפעול בקור-רוח"

יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס
יצחק בוז'י הרצוג / צילום: רויטרס

צלם חברת החדשות של ערוץ 2, גדי אפריאט, הותקף הבוקר (ג') על-ידי אחד ממאבטחיו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, מחוץ לביתו בשכונת צהלה שבצפון בתל-אביב. הצלם ארב להרצוג מחוץ לביתו, על-מנת לנסות לקבל את תגובתו על המגעים הליליים שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסה לממשלה.

לטענת חדשות 2, אפריאט הציג תעודת עיתונאי והזדהה, כמקובל, כצלם חברת החדשות. יש לציין כי אפריאט הוא צלם ותיק, אשר מוכר לאישי ציבור רבים המסוקרים באופן תדיר בתקשורת.

בצאתו של הרצוג למכוניתו, התקרב הצלם וביקש את תגובתו. איש היחידה לאבטחת אישים הדף את אפריאט ודרש ממנו להפסיק את הצילום. אפריאט, שעמד על זכותו להמשיך לצלם, דרש את פרטיו של המאבטח, וזה הזמין ניידת משטרה למקום. מחדשות 2 נמסר כי אפריאט אף עוכב לחקירה.

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר: "צר לנו על המקרה שבו מאבטחי אישים מנסים להצר את דרכיהם של עיתונאים בשטח ציבורי במהלך ביצוע עבודתם". 

מלשכת הרצוג נמסר כי "מיד בתום האירוע, כשהבינו מה התרחש, שוחחו הרצוג ורעייתו עם הצלם כדי לשמוע שהוא בסדר ולהבין במה מדובר. למרות החום הרב וימי הלחץ, אנו מצפים הן מגורמי הביטחון והן מהתקשורת להמשיך לפעול בקור-רוח".