פלאזה סנטרס מוכרת לאפריקה נכסים קרקע בבלגרד

שווי העסקה - 15.9 מיליון אירו ■ שם הרוכש בעסקה טרם דווח, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בחברת אפי אירופה שמרכזת את פעילותה של אפריקה נכסים במזרח אירופה

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

חברת ייזום המרכזים המסחריים במזרח אירופה, פלאזה סנטרס, דיווחה הערב (ג') על מכירת אחזקתה בחטיבת הקרקע MUP שבבלגרד שבסרביה תמורת 15.9 מיליון אירו - גבוה ב-2.4 מיליון אירו משווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף דצמבר 2015. שם הרוכש בעסקה לא דווח עדיין, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בחברת אפי אירופה שמרכזת את פעילותה של אפריקה נכסים במזרח אירופה.

MUP הוא אתר פיתוח ידוע בבלגרד, בו שכן בעבר משרד הפנים הסרבי והוא נמצא ברחוב הראשי של העיר בלגרד, בכניסה לעיר העתיקה. לדברי הנהלת פלאזה סנטרס, הקרקע הינה בעלת פוטנציאל רב, בין היתר לאור מיקומה האטרקטיבי והיכולת להקים עליה קומפלקס לשימוש מעורב הכולל יחידות דיור, מסחר, משרדים, מלון וחניונים תת קרקעיים.

עם זאת, מכירת הנכס מתבצעת על רקע העובדה כי פלאזה סנטרס מתמקדת בפיתוח מרכזי קניות ובידור בעוד הפוטנציאל העיקרי מהנכס נובע מאפשרויות הפיתוח כקומפלקס בעל מגוון שימושים ולכן אינו תואם את ליבת עסקי החברה.

רון הדסי, יו"ר פלאזה סנטרס, הדגיש כי " לאחר תהליך ארוך ובעקבות השיפור המשמעותי בכלכלת סרביה והענין הרב בעיר בלגרד מצד משקיעים, החליטה פלאזה לממש את הנכס ולהתמקד בפעילותה בבלגרד בפיתוח המרכז המסחרי בלגרד פלאזה שנמצא בהליכי בנייה מתקדמים וצפוי להיפתח במחצית השנה 2017".

עוד נמסר מפלאזה סנטרס כי בכפוף למספר תנאים מתלים אשר צפויים להתקיים בתקופה הקרובה, ישלם הרוכש 11 מיליון אירו במזומן במועד הסגירה. בנוסף, עד לתאריך 30 בנובמבר 2016 ישולמו 300,000 אירו והיתרה בסך 4.6 מיליון יורו ישולמו בתוך 15 חודשים ממועד השלמת העסקה. בנוסף, במידה והרוכש יבנה פרויקט בשטח בנוי עילי של לפחות 69,000 מ"ר, תהיה זכאית פלאזה לתשלום נוסף בסך של כ- 600,000 יורו.

מולא הנכס לא קיימת כאמור הלוואה בנקאית כך שמלוא התמורה תגיע לידיה של פלאזה. עם השלמת המימוש וקבלת התמורה, בהתאם לתנאי הסדר החוב של החברה, 75% מהתזרים נטו, שיתקבל בשלבים כאמור לעיל, ישולם לבעלי אגרות החוב של החברה ויהוו חלק מפירעון מוקדם של האג"ח.