תרומת ענק בסך 50 מ' ד' לפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א

התרומה, המיועדת לקידום המחקר ופיתוח תוכניות לימוד והוראה, ניתנה ע"י איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר ■ הפקולטה תיקרא מעתה "הפקולטה לניהול ע"ש קולר"

פרופ' יוסף קלפטר / צילום: תמר מצפי
פרופ' יוסף קלפטר / צילום: תמר מצפי

תרומת ענק של 50 מיליון דולר, המיועדת לקידום המחקר ופיתוח תוכניות לימוד והוראה, ניתנה לפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב על-ידי איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר. הפקולטה תיקרא מעתה "הפקולטה לניהול ע"ש קולר".

איש העסקים הבריטי ג'רמי קולר הוא המייסד של "קולר קפיטל" - אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המשני המובילות בעולם. לפני מספר שנים הקים קולר את מכון קולר ליזמות וחדשנות הפועל במסגרת הפקולטה לניהול, ובשנת 2012 העניקה לו אוניברסיטת תל-אביב תואר ד"ר לשם כבוד, כהוקרה על פועלו בשוק ההון העולמי, היותו יזם בעל מעוף וחזון בהתפתחות ב"פרייבט אקוויטי" ותרומתו להוראה ולמחקר יזמות וחדשנות כאמצעי לחיזוק הכלכלה.

לרגל ההכרזה על התרומה יגיע קולר השבוע לישראל, למפגש חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב ולמפגש עם סגל החוקרים והמרצים של הפקולטה לניהול.

בית הספר למוסמכים במינהל עסקים, מיסודה של משפחת רקאנטי, ימשיך לפעול במסגרת הפקולטה לניהול וימשיך לשאת את השם "רקאנטי", כמו גם הבניין הנוכחי של הפקולטה לניהול.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי "השינויים המהותיים בתחום הניהול בעולם גלובלי, דינמי וטכנולוגי מחייבים אותנו, כאוניברסיטת המחקר הגדולה והמובילה בישראל, לעמוד בחזית המחקר העולמי בתחום זה, וכן להעמיד את הדור הבא של השדרה הניהולית המובילה בישראל. תרומתו של ג'רמי קולר היא תרומה בסדר גודל משמעותי ביותר, והיא תסייע למנף את העשייה הענפה והאיכותית, בעלת המוניטין הבינלאומי, בתחום המחקר ופיתוח ההוראה של הפקולטה לניהול. אנו מודים למר קולר על ההכרה בחשיבות המחקר וההוראה בניהול ובהבעת האמון בחוקרים שלנו, ובזכות תרומתו יוצאת הדופן נמשיך לקדם את הפקולטה לניהול לשורה הראשונה של בתי הספר למינהל עסקים, המובילים בעולם".

ליאון רקנאטי, יו"ר קרן יהל של משפחת רקנאטי, שותף פעיל של הפקולטה לאורך שנים רבות, מסר את ברכת משפחת רקנאטי למהלך זה. לדבריו, "כמי שמכירים בחשיבות לימודי מינהל עסקים בישראל, היינו שותפים בהקמתו של בית הספר למוסמכים במינהל עסקים, המציין בימים אלה 50 שנה להיווסדו, פעילים בהנהגתו ובפיתוחו מאז ייסודו ובמשך כל השנים. אנו מקדמים בברכה תרומה זו, המהווה מקפצה משמעותית להתפתחות המחקר ולימודי הניהול לשנים הבאות, וליצירה והקנייה של הידע המתקדם ביותר לדור העתיד של המנהלים".

פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב, ציין כי "תרומתו של מר קולר מהווה את גולת הכותרת בתנופת ההתפתחות של הפקולטה לניהול בשנים האחרונות, והיא תאפשר לנו קפיצת מדרגה משמעותית בביסוס הישגינו הרבים בתחומי המחקר וההוראה וקידום המוניטין של הפקולטה ומעמדנו המוביל בארץ ובעולם. בזכות התרומה נוכל להתרחב ולצרף חוקרים ומורים נוספים, בהמשך לפרויקט השבת המוחות בו התחלנו לפני כעשור, שבמסגרתו כבר קלטנו בפקולטה עשרות חוקרים ישראלים וכן חוקרים זרים, במגוון רחב של תחומי התמחות מאוניברסיטאות מובילות בחו"ל". 

פרופ' צבירן ציין כי הבחירה של קולר להרים תרומה לפקולטה לניהול היא בזכות יישום ערכי החדשנות והיזמות בכלל הפעילות המחקרית והלימודית. לדבריו, "כבר היום אנו מקנים את הידע והכלים לניהול בעולם העסקים העתידי. כחלק מתפיסה זו, אנו מרחיבים ומתאימים את תוכניות הלימוד לתהליכים ומגמות שצוברים תאוצה, ובהתאם לכך השקנו השנה התמחויות חדשות במסגרת התואר השני בתחומים של ביג דאטה ובינה עסקית, ניהול גלובלי וניהול נדל"ן. כמו כן, ערכנו רוויזיה מקיפה בתוכנית התואר הראשון בניהול וגם שם נשיק בשנת הלימודים הקרובה התמחויות בביג דאטה, ניהול פיננסי ושוק ההון ועוד. שינויים אלה כבר מוצאים את ביטויים בגידול מתמיד בכמות התלמידים הנרשמים ללימודים בפקולטה. במקביל, אנו משפרים גם את סביבת המחקר והלימוד, ולאחרונה הוחל בהקמת בניין נוסף לפקולטה לניהול, שנתרם על-ידי מר לורי לוקיי, ובנייתו תושלם בעוד כ-3 שנים".