Xwise של טדי שגיא מפטרת 140-150 עובדים בארץ

פלייטק היא מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים המובילה בעולם ■ Xwise מעסיקה בארץ 200 איש, ופעילותה היא חלק מפעילות שנרכשה על ידי פלייטק משגיא עצמו תמורת 280 מיליון אירו

חברת Xwise, שנמנית על קבוצת פלייטק (Playtech) שהמיליארדר הישראלי טדי שגיא הוא בעל המניות הגדול בה, מפטרת 140-150 מ-200 עובדיה בארץ, דהיינו חלק כלל לא מבוטל. כך נודע ל"גלובס". פלייטק, נזכיר, היא מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים המובילה בעולם, והיא נסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 3.9 מיליארד דולר. פלייטק מעסיקה ברחבי העולם 5,500 איש כך שמדובר בשיעור חד ספרתי נמוך מכלל עובדיה, אך כאמור - במקרה של חברת הבת לבדה, מדובר ברוב העובדים. אחרי הפיטורים, יוותרו בערך 60 איש בחברה.

לפי הידוע, אין לפלייטק כל כוונה לסגור את החברה או למזג אותה עם חברה אחרת.

Xwise היא למעשה חלק מהפעילות של PTTS (ראשי תיבות של PT Turnkey Services) שפלייטק רכשה משגיא עצמו במהלך 2011 תמורת 280 מיליון אירו - סכום עתק במונחי עסקאות בעלי עניין. שגיא, נזכיר, מכר בעבר לא מעט מנכסיו הפרטיים לפלייטק הציבורית. Xwise מהווה נדבך חלקי אך עדיין מהותי בפעילות השירותים של פלייטק. החברה מספקת שירותי תמיכה, שיווק ומכירות, שירות לקוחות ו-CRM (ניהול קשרי לקוחות) עבור הלקוחות של פלייטק, דהיינו מפעילי אתרי הימורים מקוונים. החברה לא מפתחת תוכנות כמו פלייטק אלא מספקת שירותים משלימים ללקוחות שרכשו תוכנה מפלייטק.

הפיטורים הם חלק מתהליך הרה ארגון שפלייטק עוברת, שנוצר על רקע הרגולציה ההולכת ומחמירה בתעשיית ההימורים המקוונים, דהיינו בעיקר מגמה הולכת וגוברת של מתן רישיונות להפעלת הימורים מקוונים מקומיים בלבד, כלומר למפעילים מקומיים. כך נוצרת תחרות מאוד גדולה בתעשייה, וחלק ניכר מהלקוחות של פלייטק - אותם אלו שהשתמשו בשירותים של Xwise - בחרו להתמקד במספר מדינות שבהן יש להם מותג חזק יותר, וזה אומר למעשה מספר מדינות קטן יותר. כחלק מהתהליך, פלייטק בחרה, בין היתר, להעביר חלק מהפעילויות שבוצעו על ידי Xwise לתוך פלייטק.

מפלייטק נמסר בתגובה כי "בעקבות השינויים המתרחשים בתעשיית ההימורים המקוונים, פלייטק החלה תהליך של רה ארגון בכל המדינות בהן היא פועלת. התהליך יבוא לידי ביטוי במקביל בפעילות Xwise שלא נעשו אצלה שינויים מאז נרכשה על ידי פלייטק בשנת 2011. Xwise תעניק תנאי פרישה מוגדלים לעוזבים".