APPS במגמת עלייה: ממטהר אוויר ביתי ועד כדורסל

שוק האביזרים המקושרים לטלפונים סלולריים ונשלטים ע"י אפליקציות ממשיך להתרחב במהירות לתחומים זרים ולעיתים קרובות גם מוזרים

כדורסל חכם, צילום בנסיעה, צמיד בסגנון נשי ומטהר אוויר / צילומים: אתרי החברות
כדורסל חכם, צילום בנסיעה, צמיד בסגנון נשי ומטהר אוויר / צילומים: אתרי החברות

להשאיר את הגו פרו בבית

הסבת הטלפון החכם ל"מרכז העצבים" ברכב אינה רעיון חדש ובשוק קיימים כיום עשרות אביזרים ואפליקציות לרכב. אולם חברה בשם Greenlight אימצה גישה הוליסטית יותר. המוצר החדש שלה, שקרוי Smart Cradle חוסך את הצורך ברכישת מצלמה ייעודית לרכב. מיד עם הצבת סמארטפון בתוכו - עם מערכת הפעלה אנדרואיד או IOS - הוא הופך את הטלפון למקליט נתוני נסיעה, שמצלם בזמן אמת את הנעשה לפני חזית הרכב, בדומה למצלמות וידאו ייעודיות לרכב שמוצעות כיום בשוק. הצילום באיכות HD מתבצע אוטומטית או ידנית, לפי פקודת הנהג, והווידאו נאגר בזיכרון הפנוי של הטלפון, עם מערכת מחיקה אוטומטית למניעת סתימת הזיכרון.

במקביל, חיבור לאפליקציה ייעודית בשם DashWare משלב על הווידאו המוקלט בטלפון את נתוני הנהיגה בזמן אמת, שמופקים בסיוע חיישני הטלפון, ובהם מהירות, תאוצה, מיקום הרכב וכדומה. את הנתונים ניתן לנתח בתום הנסיעה כדי לקבל היזון חוזר על טיב הנהיגה, לבצע נהיגה תחרותית וכדומה. מחיר העריסה החכמה כ-49 דולר והחברה לוקחת, החל מהחודש , זמנות מוקדמות לקראת תחילת השיווק שמתוכנן לסתיו.

לאנדרואיד יש ריח

השליטה באמצעות סמארטפון ואפליקציות מתרחבת כיום אפילו לעולם מוצרי הניקיון הביתיים, שמקבלים ממד "חכם" ומקושר. דוגמה בולטת היא ה-Febreze Home, שמשיקה בימים אלה ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל. מדובר במפזר ריחות חשמלי, שמחובר לרשת ה-WI-FI הביתית ומשם לכל סמארטפון. לאחר הכנסת המכשיר הקטן לתקע חשמלי בחדר והורדת אפליקציה ייעודית, יכול בעל הבית לשלוט מרחוק בעוצמת פיזור הריח בחדר או לתכנת אותה להשתנות אוטומטית בהתאם לטמפרטורה וללחות בחדר שבו מותקן מפזר הריח.

המכשיר מצויד גם באופציה לחיבור לתרמוסטט החכם Nest מבית גוגל, שבעזרתו ניתן לסנכרן בין עיתוי ועוצמת הפצת הריח לבין מצב הפעולה של מערכת המיזוג הביתית. כבונוס מצויד מפיץ הריח גם בתאורה פנימית, שנדלקת אוטומטית כאשר מזוהה תנועה. המכשיר עצמו מיועד כרגע לשוק האמריקני והוא עולה כ-80 דולר. ניתן להניח, שעיקר הכנסות החברה יגיעו ממכירת מיכלי המילוי של תרסיסי הריח המיוחדים.

 

הרשת קולעת לרשת

כמו יצרני מוצרי הניקיון והקוסמטיקה, גם יצרני מוצרי הספורט מבינים בהדרגה, שהעולם משתנה ומי שלא מתחבר לרשת - נשאר מאחור. החודש הצטרפה למגמה גם יצרנית הכדורסל הוותיקה והמכובדת ווילסון, שהשיקה כדורסל אלחוטי, שמוסיף ממד מקצועי לכמה מוצרים דומים שקיימים בשוק. הכדור תואם את כל תקנות המשקל והגודל החוקיות של המשחק אולם מתחת לפני השטח הוא מצויד ברכיב בלוטות', חיישן תאוצה עם שלושה צירי תנועה ומעבד עם אלגוריתם ייעודי ברמת דיוק גבוהה.

לאחר תהליך של חיבור לטלפון חכם עם אפליקציה ייעודית, הופך הכדור לסוג של מאמן כדורסל אישי. האפליקציה מאפשרת לבחור את סוג האימון - קליעה תחת לחץ זמן, קליעות חופשיות מהקו וכו' ובתום האימון הטלפון מדווח לכדורסלן על ביצועיו כגון אחוז הקליעות מהשדה, טווחי קליעות וכדומה. לשיפור האווירה האפליקציה מוסיפה פס קול של תשואות קהל ופרשנות רקע. הכדור עולה כ-200 דולר ולטענת היצרנית אין צורך לטעון אותו כי מקור הכוח הפנימי מספיק ליותר מ-100 אלף קליעות.

אופנה חכמה

בחודשים האחרונים ראינו לא מעט "צמידים חכמים", "שעונים חכמים" ושאר חיישנים לבישים אולם רובם פנו לכיוון עיצוב ספורטיבי. כעת החליטה סמסונג שהגיע הזמן לפנות לקהל נשי סולידי ומוטה סגנון חיים עם הצמיד החכם שכינויו Charm. הדור האחרון של האביזר, שהוכרז לאחרונה בתערוכת ברצלונה, מיועד לפעול בחיבור לטלפונים מדור ה-S7 של סמסונג והוא מעוצב במתכונת של תכשיט אופנתי, ללא צגים ואורות בולטים ועם מגוון של צבעים מטאליים כגון זהב, "קוורץ" וכדומה, ורצועות אופנתיות תואמות שניתנות להחלפה.

את המידע החיוני ללובש, כגון איתות על הודעה נכנסת, ניתוק מהחיבור, צורך בטעינה וכדומה, מבצע הצמיד באמצעות אורות מושתקים בצבעים שונים. כמו מוצרים דומים בשוק, הוא עוקב אחר מספר הצעדים ורמת הפעילות הגופנית ומעביר את המידע לאפליקציית הכושר בטלפון. הסוללה הפנימית הזעירה מספיקה לעד 14 ימים בין טעינות. הצמיד, שמחירו כ-40 דולר, מוצע כרגע רק במספר מוגבל של שווקים כגון קוריאה, איטליה, צרפת ורוסיה אולם יזמים זריזים כבר מציעים אותו כעת אונליין לכל דורש.