המשקיעים מבולבלים: ירידות קלות בסיום המסחר בוול סטריט

באייר הגרמנית הודיעה כי היא רוכשת את המתחרה האמריקאית מונסנטו תמורת 122 דולר למניה ■ ארה"ב שיגרה אזהרה ליפן מפני צעדים נוספים להחלשת הין ■ בכיר בפד: סביר כי תהיה העלאת ריבית אחת השנה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בסך הכל ביציבות, אולם בסיומו של יום סגר בירידות קלות וזאת לאחר שביום ו' ננעל המסחר במגמה חיובית. ברקע, ירידות שערים בבורסות אירופה, התחזקות הין היפני מול הדולר וירידה במחירי הנפט.

 

במוקד המשיכו לככב הספקולציות בשוק לגבי האפשרות שהפד יעלה את הריבית כבר בפגישה הקרובה. זאת, בייחוד על רקע נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים לצד הפרוטוקולים של ישיבת הריבית הקודמת, שחשפו כי מרבית חברי הפד תומכים בהעלאת ריבית אם השיפור הכלכלי יימשך. כך, נשיא הפד בבוסטון, אריק רוזנגרן, אמר אתמול לניו-יורק טיימס שארה"ב נמצאת על הסף להעלאת ריבית כבר בחודש יוני. 

עם זאת, עדיין ישנם אנליסטים שסבורים כי הפד ידחה את העלאת הריבית בשל משאל העם בבריטניה שמתקיים ימים ספורים לפני ההחלטה ועלול לגרום לתנודתיות בשווקים הפיננסים. 

בכירי הפד שהתראיינו היום לכלי התקשורת בארה"ב אמרו כי סביר יהיה להעלות את הריבית השנה פעם אחת בלבד, נתון ששוב מבלבל את המשקיעים ששינו את תחזיותיהם בשבועות האחרונים מספר פעמים בשל התבטאויות של בכירי הפד.

המטבע היפני התחזק מול הדולר ונסחר סביב ה-109 ין לדולר. "לבנק המרכזי של יפן עדיין יש מספיק תחמושת כדי להשיג את יעד האינפלציה שעומד על 2%", כך אמר אתמול במסגרת ועידת ה-G-7 נגיד הבנק הרוהיקו קורידה. דבריו נאמרו על רקע ביקורת חריפה לגבי מדיניות ההקלה המוניטרית האגרסיבית שבה נוקט הבנק ועל כך שהיא אינה משיגה את יעדיה. במסגרת הוועידה ארה"ב שיגרה אזהרה ליפן מפני צעדים נוספים להחלשת הין.

 

חברת הדשנים האמריקאית מונסנטו  ריכזה עניין לאחר שענקית הדשנים הגרמנית באייר  הודיעה היום באופן רשמי כי היא רוכשת את החברה תמורת 122 דולר למניה בעסקת מזומן. מדובר בפרמיום של כ-37% מעל מחיר המניה של מונסנטו ב-9 במאי. העסקה משקפת למונסנטו שווי של כ-62 מיליארד דולר.

גם המנייה של חברת המטוסים בואינג  ריכזה עניין לאחר שחברת התעופה הוויאטנמית VietJet אמרה אתמול כי היא חתמה על עסקה לקניית 100 מטוסי בואינג בשווי של 11.3 מיליארד דולר.

היום בבוקר חברות הסלולר הדואליות פרסמו את דוחותיהן לרבעון. כך, פרטנר   רשמה ירידה של 7% בהכנסות ל-977 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ודיווחה על צניחה של 44% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל. הרווח הנקי של סלקום   זינק ברבעון בכ-127% ל-59 מיליון, אך מספר מנויי הסלולר שלה ירד ב-2.5% ברבעון וההכנסות ירדו ב-4%.