ליברמן, שיקרת?

מהתנצלותך לנתניהו לא ברור: האם רה"מ שקרן, רמאי ונוכל, כפי שטענת?

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

או.קיי, ליברמן אנחנו מבינים שאתה מצטער על שבעבר אמרת על ראש הממשלה נתניהו שהוא שקרן, רמאי ונוכל; שהוא "מעודד פיגועים", שהוא "אפס בעשייה" ושהוא "צריך להתפטר", ועוד. בסדר, אתה מצטער שאמרת את הדברים הללו. אבל האם הם נכונים? בסופו של דבר, זה הרי הכי חשוב, לא השאלה אם דיברת לא יפה - אלא אם דיברת אמת.

אתה צועד קוממיות עם הדגל של "מילה היא מילה" - אז מה עם המילים שאמרת על ביבי? המילים הללו היו מילים? כי האלטרנטיבה היא שהם היו שקרים. שלא רק שדיברת לא יפה, אלא ששיקרת. המשמעות היא שאצלך "מילה זה לא מילה", ובטח לא עובדה, שמילותיך הן לא יותר מהבל-פה. אלא אם כן תבהיר כי מה שאמרת היה לא יפה - אבל נכון. שדיברת אמת.

וינשטיין, לא יחימוביץ

יצחק הרצוג האשים חברים במפלגתו שהם סללו את דרכו של ליברמן אל משרד הביטחון, משום שהביעו התנגדות להצטרפות המחנה הציוני לממשלה, ובכך המריצו את נתניהו לחפש שותף אחר.

זו טענה שדופה למדי, והיא מוכיחה כי הרצוג עדיין לא מבין עם מי יש לו עסק. נתניהו ממש לא היה זקוק לשלי יחימוביץ' וחבריה כדי להעדיף את ליברמן על פני המחנה הציוני, היית כבר צריך לדעת את הדבר הפשוט הזה.

כפרה על "התיק הגדול"

אם להפנות אצבע מאשימה, אז יש לכך מטרה הרבה יותר ברורה ומוצדקת. מי שאפשר את מינוי ליברמן הוא לא אחר מיהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, שהחליט לסגור את מה שכונה "התיק הגדול" נגדו, תיק של חשדות כבדים למעשי שחיתות. במקום זאת, וכנראה כדי "לכפר" על סגירת התיק הגדול הגיש וינשטיין נגד ליברמן כתב אישום בנושא זניח ושולי לחלוטין כשלעצמו, ובוודאי בהשוואה לתיק הגדול.

האדריכל

וינשטיין טען על סגירת התיק הגדול נגד ליברמן כי לא היו מספיק ראיות (לאחר שקודם לכן אמר את ההפך). האמת היא שהיו ראיות למכביר, והיה ראוי ונחוץ לאפשר לבית המשפט להחליט על טיבן.

עכשיו בא מבקר המדינה ומבטא את החשד שוינשטיין גם "גרר את רגליו" בפרשת ביביטורס, כנראה כדי לגרום לתיק להתיישן משפטית. אם זה נכון, זה הופך את וינשטיין לאדריכל ממש של הקואליציה בין ביבי וליברמן, שאת שניהם גאל היועץ לשעבר מתביעה.

אתה מבין, הרצוג? מעתה אמור: זה וינשטיין, לא יחימוביץ'.