עשה קסם? אקסלנס הרוויח 22 מ' ש' ברבעון, ירד 4% ברווח הנקי

בקרנות הנאמנות ובניהול תיקים נרשם מעבר לרווחיות, ובתחום הגמל וההשתלמות חלה ירידה ברווח ■ כלל ההכנסות של בית ההשקעות הצטמקו ברבעון בכ-11% לסך של כ-126 מיליון שקל

עוזי דנינו / צילום: איל יצהר
עוזי דנינו / צילום: איל יצהר

בעוד שקבוצת הביטוח הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, מקדמת הצעת רכש למחיקת מניות בית ההשקעות אקסלנס  מהבורסה בת"א, לפי שווי חברה של קצת יותר ממיליארד שקל, מדווח היום בית ההשקעות כי רשם ברבעון הראשון של 2016 ירידה של כ-4% ברווח הנקי ל-22 מיליון שקל.

לדברי המנכ"ל, עוזי דנינו, "הרבעון הראשון של השנה התאפיין בתנודות חדות בשווקים ובירידות במדדי המניות בארץ ובעולם, שהביאו לפדיונות בקרנות המסורתיות ובתעודות הסל ולהמשך פדיונות בקרנות הכספיות. על רקע זה, הצליח אקסלנס לשמור על יציבות בהכנסות וברווחיות ואף לצמוח בחלק מהפעילויות, בעיקר בשל פדיונות נמוכים מהתעשייה בקרנות ובתעודות הסל, המשך גיוסים גבוהים בגמל וצמיחה גבוהה בחבר הבורסה, שבו נהנינו מגידול משמעותי בפעילות המסחר בחו"ל".

אז מה קרה בפעילות העסקית של בית ההשקעות? ההכנסות מגמל והשתלמות, מקרנות נאמנות, מניהול התיקים ומבנקאות להשקעות וחיתום קטנו, בעוד שההכנסות משירותי בורסה ומסחר גדלו במקצת, כשההכנסות מתעודות הסל - באמצעות חברת קסם, שמרו על יציבות. לאור כל אלה, כלל ההכנסות של בית ההשקעות הצטמקו ברבעון בכ-11% לסך של כ-126 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח לפני מס בתחום תעודות הסל המשיך לספק את עיקר הרווחים של אקסלנס, ועמד על כ-17 מיליון שקל (לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל). בקרנות הנאמנות ובניהול תיקים היה מעבר לרווחיות קלה, בעוד שבתחומי הגמל והבנקאות להשקעות וחיתום חלה ירידה ברווח.

היבט נוסף שסייע לחברה לקזז את הקיטון בהכנסות, בכל הנוגע לשורת הרווח, היה הירידה שהציגה בהוצאות השיווק, תפעול, הנהלה וכלליות, שפחתו ב-13 מיליון שקל (כ-12%) והסתכמו בכ-96 מיליון שקל.

לגבי חבר הבורסה של אקסלנס - שנתון בחקירה של רשות ני"ע בחשד למרמה בכספי לקוחות החברה האם, הפניקס - נעדכן כי הרשות העבירה לאחרונה לפרקליטות את תיק החקירה שניהלה כנגד חבר הבורסה של אקסלנס ובכירים בו.