פיתוח ישראלי פורץ דרך: כך ניתן להפוך כל כביש לחשמלי

חברה ישראלית פיתחה טכנולוגיה שמטעינה סוללות של מכוניות חשמליות ישירות מהכביש, במהלך הנסיעה ובצורה אלחוטית ויעילה, ובכך עשויה להוביל לפריצת דרך באחד התחומים החמים ביותר בענף הרכב היום

רכבים חשמליים הם הפתרון המתבקש לבעיית זיהום האוויר בערים. הבעיה היא שסוללות חשמליות מספקות טווח נסיעה מוגבל בנוסף להיותן כבדות ויקרות.

חברת סטארט-אפ ישראלית בשם ElectRoad החליטה לנקוט גישה שונה באמצעות טכנולוגיה ייחודית שמספקת חשמל למכונית ישירות מהכביש במהלך הנסיעה ובצורה אלחוטית, וכך מייתרת את הצורך בנשיאת סוללות יקרות ומבטלת את מגבלת טווח הנסיעה.

על פי ElectRoad, את פסי החשמל ניתן להטמיע בכביש עירוני בקצב של 1 ק"מ ביום, כאשר האספקה תגיע ישירות מגריד החשמל, והאוטובוס יכול לנסוע לטווח של עד 5 ק"מ על גבי כביש רגיל. בשלב ראשון החברה מכוונת לשוק התחבורה הציבורית שמשתמש בנתיבים ייעודיים, בעיקר במרכזי ערים וקמפוסים באירופה.

היא מקווה לחדור לשוק באמצעות קבלני תשתיות וחברות אוטובוסים שעובדים על פרויקטים תחבורתיים ביחד עם רשויות מקומיות ברחבי אירופה. על פי ElectRoad יש כמיליון אוטובוסים פעילים באירופה, כאשר שיעור התחלופה עומד על 6%, כלומר כ-60 אלף אוטובוסים בשנה, כך שהפוטנציאל גדול והחברות יכולות לצפות להחזר על ההשקעה, ROI, של 3 שנים לכביש חשמלי ממוצע.