הלמן אלדובי: העליות "משקרות" - לא להגדיל חשיפה למניות

בבית ההשקעות מעריכים כי השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לאור עלייה ברמת הסיכון בשווקים ■ ממליצים לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו ומעריכים כי הפד לא יעלה ריבית ביוני

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בעוד שוק המניות בארה"ב חתם ביום שישי את השבוע הטוב ביותר מאז חודש מארס, בבית ההשקעות הלמן אלדובי ממליצים למשקיעים לא להאמין למגמה בשוק ולא להגדיל את החשיפה למניות בתקופה הקרובה.

בהלמן אלדובי מעריכים כי השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח פרסום נתונים כלכליים חלשים יחסית ולאור עלייה ברמת הסיכון בשווקים יש לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו, גם בארץ וגם בחו"ל. 

חרף הנאום של יור"ית הפד ג'נט ילן ביום שישי, בו היא אמרה כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית בחודשים הקרובים, בבית ההשקעות מעריכים כי הפד לא יפעל בחודש הבא. בכך מצטרפים האנליסטים של הלמן אלדובי לשורה של כלכלנים ואנליסטים אחרים בשוק שמעריכים כי הבנק המרכזי האמריקאי יימנע מהעלאת ריבית ביוני וזאת כדי להגביר את התנודתיות בשווקים לקראת משאל העם הגורלי שייערך בבריטניה ב-23 ביוני ויכריע האם היא תישאר באיחוד האירופי.

מבחינת חלוקת ההשקעות, בהלמן אלדובי ממליצים להמשיך ולתת משקל יתר לשוק האמריקאי ולהגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה. "בנוסף ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה והדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות", נכתב בסקירה השבועית שפרסם בית ההשקעות.