צפו: שדה סולארי חדש ועצום שמפיק נפט במקום חשמל

בעלות של 600 מיליון דולר: מתברר שאחד מהשדות הסולאריים הגדולים ביותר בעולם, שמוקם בימים אלה בעומאן, נועד להרתיח מים שישמשו להפקת נפט במקום ליצירת חשמל ■ כל הפרטים בווידאו

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל מתברר שאחד מהשדות הסולאריים הגדולים ביותר בעולם, שמוקם בימים אלה בעומאן, נועד להרתיח מים שישמשו להפקת נפט במקום ליצירת חשמל.

השדה הסולארי שמכונה Miraah ייצר 1 ג'יג'ה וואט של אנרגיה ויחליף מתקן של גז טבעי שהתגלה כפחות יעיל. פרויקט Miraah יכלול שורות של מראות קעורות שיתמקדו בצינור להרתחת מים. ב

ניגוד לפאנלים סולאריים סטנדרטיים שמייצרים קיטור במטרה לייצר חשמל, הקיטור שמיוצר ב-Miraah ישמש לדילול נפט כבד כדי שניתן יהיה להוציא אותו בקלות רבה יותר מבטן האדמה. המתקן החדיש צפוי לחסוך 5.6 טריליון יחידות חום טרמיות בריטיות של גז טבעי כל שנה - כמות שמספיקה לצריכת חשמל של 209 אלף איש בעומאן.

על פי Glasspoint, החברה שמקימה את המתקן, הפרויקט יפיק 6000 טון של קיטור סולארי ביום ויצמצם את השימוש בגז טבעי בשדות הנפט באזור בכ-80%. שדה Miraah שמתפרס על שטח של 3 ק"מ מרובעים נבנה בעלות של 600 מיליון דולר וצפוי להיפתח בשנת 2017.