מודי'ס על ליברמן בממשלה: יסייע לקידום רפורמות

מודי'ס פרסמה מכתב למשקיעים המנתח באור אופטימי את ההתפתחויות האחרונות במישור הפוליטי בישראל ■ עם זאת, היא מסתייגת ומציינת כי אירועים דוגמת התפטרותו יעלון ממחישים ש"הפוליטיקה בקואליציה תיוותר מאתגרת"

הצטרפותה של מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה היא אירוע חיובי מבחינת דירוג האשראי של ישראל, משום שהיא מגדילה את יכולתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם רפורמות מבניות חשובות במשק, למשל בתחום המרכזי של שילוב חרדים בשוק התעסוקה - כך מציינת סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס.

הודעתה הקודמת של מודי'ס בשבוע שעבר עוררה הדים רבים לאחר שהגדירה את נתוני הצמיחה החלשים של המשק לרבעון הראשון "אירוע בעל השלכות שליליות על דירוג האשראי של ישראל". הפעם מפרסמת מודי'ס מכתב למשקיעים המנתח באור אופטימי את ההתפתחויות האחרונות במישור הפוליטי.

"לראש הממשלה יש כעת מגוון רחב יותר של אנשים אשר יעזרו לו לקדם את סדר היום שלו", כותבים כלכלני מודי'ס, "דבר אשר מספק לו גמישות רבה יותר בכדי להרכיב את הקולות הדרושים ולהעביר חקיקות מרכזיות. למשל, רפורמות בשוק העבודה הכוללות הכנסת מספר גדול יותר של גברים חרדים לשוק העבודה יכולה לחזור כעת לדיון לאחר ששותפיו לקואליציה טרפדו צעדים שננקטו תחת ממשלתו הקודמת".

עם זאת, מודי'ס מסתייגת ומציינת כי אירועים דוגמת התפטרותו של שר הביטחון משה יעלון ופרישתה של ח"כ אורלי לוי מסיעת ישראל ביתנו ממחישים כי "הפוליטיקה בקואליציה תיוותר מאתגרת נוכח מספר המפלגות ודרישותיהן השונות".

בהתייחסה לתקציב הדו-שנתי שמסגרותיו הוצגו בשבוע שעבר לראשונה לראש הממשלה מציינת מודי'ס כי "העלות של הכנסת מר ליברמן לקואליציה תוסיף לקשיים בגיבוש התקציב לשנה הבאה, אשר כבר התגלה כי ההוצאה המתוכננת גבוהה בכ-10 מיליארד שקל מזו המותרת לפי הכללים הפיסקליים".