פוקס סיכמה את הרבעון הראשון בהפסד של 20 מיליון שקל

מניית החברה צנחה 7% ■ בפוקס מסבירים כי חג הפסח, שחל השנה באמצע אפריל, "הביא להארכת מבצעי סוף עונת החורף אל תוך חודש מארס ולשחיקה במכירות וברווח הגולמי"

הראל ויזל / צילום: איל יצהר
הראל ויזל / צילום: איל יצהר

קבוצת האופנה פוקס  סיכמה אמש (א') את הרבעון הראשון של השנה במגמה שלילית מובהקת, שבאה לידי ביטוי בהפסד של 20 מיליון שקל, אחרי שהציגה שחיקה ברווח הגולמי והרחבה ניכרת של ההפסד התפעולי. את הרבעון המקביל אשתקד סיכמה פוקס ברווח נקי של כ-1 מיליון שקל.

תגובת המשקיעים הייתה אגרסיבית ובאה לידי ביטוי בצניחה של כ-7% שרשמה היום במהלך המסחר מניית החברה, ובכך השלימה צניחה שנתית של קרוב ל-30%, המשקפת לה שווי של פחות מ-800 מיליון שקל. מניית פוקס איבדה קרוב ל-50% מרמת השיא שקבעה בתחילת 2014, אז שיקפה לחברה שווי שהתקרב ל-1.5 מיליארד שקל.

פוקס היא קבוצת האופנה הגדולה בישראל, המפעילה 10-11 רשתות אופנה, טיפוח והנעלה, ובהן פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, דה צ'ילדרן פלייס, צ'רלס & קיט ומנגו. נוסף על כך, פוקס מפעילה בשותפות (50%) את הרשתות ללין, סאקס, בילבונג, יאנגה ונייקי.

בפעילות השוטפת הציגה פוקס שחיקה של כ-3% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-309 מיליון שקל. סך ההכנסות לפני התאמות שהחברה מבצעת צמחו ב-17% ל-456 מיליון שקל.

בפוקס מסבירים כי עיתוי חג הפסח, שחל השנה באמצע חודש אפריל, השפיע על הפעילות, ובין היתר "הביא להארכת מבצעי סוף עונת החורף אל תוך חודש מארס 2016, ובשל כך לשחיקה במכירות וברווח הגולמי ברבעון הראשון השנה".

הרווח הגולמי נחלש ב-12% ל-154 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד מ-55.5% ל-49.9%, ובשורה התפעולית הפסדיה של פוקס הצטברו ל-18 מיליון שקל, אחרי הפסד תפעולי של פחות מ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מפילוח התוצאות לפעילויות ניכרת החולשה בפעילות האופנה ואופנת הבית בישראל ברשתות שנמצאות בבעלותה המלאה. למרות צמיחה של 16% בהכנסות שרשתות אלה הציגו, והצטברו ל-347 מיליון שקל, הפסדיה התפעוליים מהן עלו פי 3.5 והגיעו ל-22 מיליון שקל. השיפור במכירות מיוחס בין היתר לפעילות המותגים החדשים צ'רלס אנד קיט ומנגו, שפעילותם החלה בשנה שעברה.

מכירות רשת ללין, שבה פוקס שותפה, צמחו ב-19% ועמדו על כ-40 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי מהן צנח ב-30% ועמד על פחות מ-2 מיליון שקל; ופעילות האופנה ואופנת הבית של פוקס בחו"ל רשמה צניחה של 47% במכירות, שהסתכמו בפחות מ-6 מיליון שקל, לצד ירידה של 44% ברווח התפעולי, שעמד גם הוא על פחות מ-2 מיליון שקל.

יתר המכירות של פוקס עלו ב-33% ל-64 מיליון שקל, והרווח התפעולי מהן ירד ב-39% לקצת יותר מ-2 מיליון שקל.

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס, מסר כי "ברבעון זה המשכנו לפעול בנחישות בפיתוח המותגים השונים של הקבוצה בהתאם לתוכנית האסטרטגית. הרבעון הראשון הושפע מעיתוי חג הפסח. אנו ערוכים להשגת יעדי הקבוצה, כפי שהצהרנו עליהם בסוף 2015".