UBS ממליץ על רכישת מניות חברות הנפט הגדולות

בבנק השוויצי מעריכים שמחירי הנפט ימשיכו לעלות וחברות הנפט עברו תהליך התייעלות כואב - נתון שיביא אותם לרווחיות גבוהה עם עליית מחירי הנפט ■  תעודות סל על הנפט

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

בנק ההשקעות השוויצי, UBS, ממליץ ללקוחותיו להתחיל לרכוש מניות של חברות הנפט וזאת במקום רכישה של חוזים על הנפט באופן ישיר. "חברות הנפט הגדולות עברו תהליך עמוק וכואב של  התייעלות, הן רגישות מאוד למחירי נפט  וישלמו דיבידנדים על העלייה ברווחיות" אמר ווין גורדון, מתנהל תחום הסחורות והמט,ח בחטיבת ניהול העושר של הבנק.

חברות הנפט הגדולות סבלו מירידה חדשה ברווחים עם היחלשות מחירי הנפט עד לרמת שפל של 12 שנה, שנרשמה בחודש פברואר האחרון. הן הפחיתו הוצאות וחזרו לנהל מו"מ על זכיונות לקידוחי נפט והפקה שלו - נתון שתומך בשיפור הרווחיות של החברות הללו ככל שמחיר הנפט ימשיך לעלות.

ביום חמישי צפויים להיפגש ראשי אופ"ק בוינה לשיחות אודות שוק הנפט כשהאנליסטים מעריכים שלא יצאו החלטות מרחיקות לכת מהוועידה - כלומר ימשיכו במדיניות הקפאת מכסות ההפקה כדי לתמוך במחירים.

בגולדמן זאקס מעריכים כי ההיצע והביקוש של הנפט העולמי מתחילים להגיע לאזור שיווי המשקל ולכן לא צפויות דרמות בוועידה שתתקיים ביום חמישי הקרוב.