חוק הקורנפלקס ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים

אתמול אושר בכנסת כי החוק יידחה ב-4 חודשים, אולם מסתבר כי דחיית כניסת החוק לתוקף נעשתה בזמן ששר האוצר שהה בחו"ל ובניגוד לדעתו

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

יממה אחרי שלבקשת משרד הבריאות הוחלט כי "חוק הקורנפלקס" יידחה ב-4 חודשים - מסתמן כי מועד כניסת החוק, שייפתח את יבוא המזון היבש לטובת התחרות והמלחמה ביוקר המחיה, קרב, והוא ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים - כך דורש שר האוצר, משה כחלון.

בהודעה שפרסם היום (ג') משרד האוצר, הוא מציין כי "דחיית כניסת החוק לתוקף נעשתה בזמן ששר האוצר שהה בחו"ל ובניגוד לדעתו".

עוד צוין כי "משרד האוצר, משרד הבריאות ומשרד המשפטים סיכמו כי 'חוק הקורנפלקס' ייכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים - ולא יידחה ב-4 חודשים כפי שאושר מוקדם יותר השבוע בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. הסיכום בין המשרדים הושג בעקבות דרישתו של שר האוצר והתנגדותו לדחיית מועד תחולת החוק".

נזכיר כי בקשת משרד הבריאות לשנות את מועד כניסת החוק לתוקף נומקה בכך שהמשרד לא הספיק להיערך בטווח הזמן של חצי שנה שניתן לו. בין משרדי האוצר והבריאות סוכם כעת כי משרד הבריאות יפעל בשבועיים הקרובים בכדי להתקין את כל התקנות הנדרשות על-מנת שהחוק ייכנס לתקף כבר בשבועות הקרובים. 

עוד נאמר בהודעת האוצר כי השר כחלון העביר את "רפורמת הקורנפלקס" במסגרת דיוני התקציב לשנים 2015-2016.

נזכיר כי מטרת "רפורמת הקורנפלקס" - שמי שהיה נהנה מדחייתה היו היבואנים הגדולים שיכולים להמשיך לשלוט בקטגוריות נרחבות בענף המזון, ולצדם היצרנים המקומיים שלא היו צריכים להתמודד עם תחרות מכיוון יבוא מקביל ויבוא ישיר של מותגים - היא לפתוח את השוק ליבוא ולהוזיל מגוון מוצרי מזון יבש, ובהם דגני בוקר, ביסקוויטים, קרקרים, חטיפים, פסטות, אורז ועוד.