נעילה שלילית באירופה ובאסיה; נתוני מאקרו פורסמו בסין

ירידות שערים בסיום המסחר בבורסות אסיה ■ נעילה מעורבת אמש בוול סטריט ■ מדד מנהלי הרכש הרשמי של סין נותר בחודש מאי יציב - 50.1 נקודות ■ התמ"ג האוסטרלי הפתיע לטובה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים קלות, בהמשך לנעילה שלילית בבורסות אסיה וירידת שערים עם פתיחת המסחר בוול סטריט. הנפט  מוסיף לרכז עניין לאחר שלא הצליח לשמור על רמות מחיר של 50 דולר לחבית.

 

בזירת המאקרו האירופאית, היום בשעה 11:00 פורסם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור התעשייתי של גוש האירו, כאשר נרשמה קריאה של 51.5, בהתאם לציפיות. קריאה של מעל 50, נזכיר, מעידה על צמיחה. כמו כן, פורסם מדד מנהלי הרכש בגרמניה, בצרפת, באיטליה, ובבריטניה. בבריטניה נרשמה קריאה של 50.1, כאשר האנליסטים צפו קריאה של 49.6, לאחר שבחודש הקודם נרשמה קריאה של 49.4.

מעבר לכך, המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, נושאים עיניהם לעבר כמה אירועים מרכזיים שעלולים לגרום לתנודות חדות בשווקים הפיננסים: החלטת הריבית בגוש האירו והחלטת הריבית בארה"ב. ביום חמישי יפרסם הבנק המרכזי האירופי (ECB) את גובה הריבית על האירו, האירוע החשוב ביותר עבור השווקים האירופאים. החלטת הריבית של הפד תתפרסם ב-15 ביוני. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-23% בלבד להעלאת ריבית ביוני, זאת לאחר שיו"רית הפד ג'נט ילן שמרה על עמימות בנאום שנשאה בסוף השבוע, ורק ציינה כי יהיה זה נכון להעלות את הריבית בחודשים הקרובים.

מספר נתוני מאקרו פורסמו הבוקר בסין, ולא סיפקו לשווקים כיוון משמעותי. מדד מנהלי הרכש (PMI) הרשמי, זה המתמקד בחברות גדולות, עמד על 50.1 נקודות במאי, ללא שינוי לעומת חודש אפריל ומעט מעל התחזיות לירידה קלה ל-50 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים, לעומת זאת, ירד בחודש מאי ל-53.1 נקודות לאחר קריאה של 53.5 נקודות באפריל. נציין כי סקטור השירותים אחראי ליותר מ-50% מהתמ"ג הסיני. מדד מנהלי הרכש המתמקד בחברות בינוניות וקטנות ירד בחודש החולף מ-49.4 נקודות באפריל ל-49.2 נקודות במאי.

התמ"ג באוסטרליה הפתיע לטובה עם עלייה ל-3.1% צמיחה ברבעון הראשון של השנה, לעומת תחזיות לצמיחה של 2.8% בחישוב שנתי.

ראש ממשלת יפן עתיד להודיע היום, כצפוי, על דחיית מס מכירות בשנתיים וחצי על מנת שלא להוסיף לחץ נוסף לכלכלה היפנית, אחת הגדולות בעולם, וזו המצויה בקשיים.

מניות אנרגיה גדולות במזרח, כגון PetroChina  ו-Inpex , מרכזות עניין על רקע התנודה במחירי הזהב השחור.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]