קרדן אן.וי השלימה מכירת פעילות תשתיות המים בסין ב-27.5 מ' ד'

אריאל חסון, מנכ"ל קרדן אן.וי: "מרבית תמורת העסקה הנוכחית צפויה לשמש להקדמת החזרי חוב למחזיקי האג"ח. אנו מעריכים שמכירת TBIF תושלם גם היא בחודשים הקרובים וסכום המימוש מעסקה זו ישמש גם הוא להקדמת פירעונות איגרות החוב"

נמל בסין / צילום: בלומברג
נמל בסין / צילום: בלומברג

קרדן אן.וי השלימה את עסקת KWIG. החברה הבת תהל נכסים חתמה על הסכם למכירת יתרת החזקותיה (25%) ב-KWIG, שמרכזת את פעילות תשתיות המים בסין, לחברת התשתיות הסינית CGGC, תמורת כ-27.5 מיליון דולר. זאת, לאחר שבתחילת 2015 כבר מכרה ל-CGGC 75% ממניות KWIG תמורת כ-116 מיליון דולר (כולל תשלום הלוואות בעלים וצדדים קשורים). השלמת העסקה למכירת יתרת המניות ב-KWIG צפויה עד סוף יולי.

התמורה נטו מהעסקה צפויה להסתכם בכ-23.5 מיליון דולר. הפער בין תמורת העסקה לתמורה נטו נובע מהפקדת כ-10 מיליון דולר מסכום העסקה, הכוללים 6 מיליון דולר שכבר נשמרו לצורך זה בעבר, בנאמנות לצורך תשלומי מס לרשויות המס בסין בגין כל העסקה.

קרדן אן.וי מעריכה כי עד למועד השלמת העסקה למכירת 25% הנותרים, יושלם תשלום המס לרשויות בסין בגין חלקה הראשון של העסקה למכירת 75%, כך שסכום הפיקדון למס בפועל יהיה נמוך יותר ובהתאם לכך תגדל התמורה.

מכירת יתרת ההחזקות ב-KWIG מגיעה לאחר שבחודש מרץ חתמה החברה הבת KFS על הסכם למכירת כל החזקותיה (100%) בחברת TBIF, המחזיקה בפעילות הבנקאות והאשראי הקמעונאי בקבוצה. עסקה זו כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים, כגון קבלת אישורים רגולטוריים ואישור אסיפות מחזיקי אג"ח קרדן אן.וי.

אריאל חסון , מנכ"ל קרדן אן.וי , אמר: "מרבית תמורת העסקה הנוכחית צפויה לשמש להקדמת החזרי חוב למחזיקי אגרות החוב. במקביל להשלמת מכירת KWIG, אנו מעריכים שמכירת TBIF תושלם בחודשים הקרובים וסכום המימוש מעסקה זו ישמש גם הוא להקדמת פירעונות אגרות החוב. במקביל, אנו ממשיכים לחזק את פעילותן של חברות הבנות האחרות של הקבוצה".