שפע ימים מתקדמת צעד נוסף לקראת כרייה מסחרית

החברה לחיפוש אבנים יקרות ממשיכה בפיתוח במקטע התיכון של נחל הקישון, במטרה להגיע בתוך 18 חודש לשלב ההערכה הכלכלית של המרבץ לקראת כרייה מסחרית

יהלומים / צילום: בלומברג
יהלומים / צילום: בלומברג

חברת חיפושי אבני החן שפע ימים חושפת בדוחותיה הכספיים, כי לאור ההתקדמות בפעילות האקספלורציה ברבעון הראשון של השנה, בכוונת החברה להשלים את תוכנית פתיחת התעלות ובדיקת המדגמים במקטע התיכון של נחל הקישון בתוך 18 חודשים - במטרה לעבור לשלב ביצוע בדיקת הכדאיות הכלכלית לקראת כרייה מסחרית.

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2016 המשיכה החברה בפיתוח המודל הגיאולוגי של המקטע התיכון של נחל הקישון, במטרה להשלים את בדיקת המדגמים שתאפשר לחברה לבחון את הכדאיות הכלכלית של המקטע כמשאב מינרולוגי - שהוא המרבץ הראשון בשטחי הרשיונות שבו מתמקדת החברה בשלב זה (מתוך מספר האתרים עם פוטנציאל גבוה לקיומם של מרבצי אבני חן מסוגים שונים).

אחד ההישגים של החברה נרשם בחודש שעבר, כשדיווחה על מציאת אבן חן יקרה מסוג אודם (ruby) במשקל של 1.7 קראט ובגודל של 8.26 מ"מ. מדובר בממצא בגודל משמעותי שהוא פי שלושה מגודל ממצאי הרובי שנמצאו על-ידי החברה עד היום. גודלו של ממצא זה מחזק את ההערכות בדבר הפוטנציאל הגלום במרבץ שבו החברה ממקדת את פעילותה.

שפע ימים דיווחה עוד כי היא ממשיכה את פעילות האקספלורציה גם באתרים אחרים שמצויים בשטחי ההיתרים בלעדיים (חקירה וחיפוש) שקיבלה מהמפקח על המכרות במשרד האנרגיה והמים.