בנט: "אם יהיה תהליך מדיני - נפיל את הממשלה"

"לא תקום פה מדינת פלסטין"; "המתקפה על שופטת בישראל אסורה"; "חמש יחידות במתמטיקה זה לא חזות הכול": שר החינוך מדבר על כל הנושאים הבוערים ומציב קווים אדומים לנתניהו

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

 

בריאיון ראשון מאז העימות עם ראש הממשלה נתניהו, תקף הערב (שבת) שר החינוך נפתלי בנט את אמירות התמיכה בפתרון שתי המדינות ואת הקריאה לפתיחת תהליך מדיני, ואף הצהיר: "נפיל את הממשלה על כל דבר שיוביל לחלוקת ארץ ישראל ולהקמת מדינת פלסטין, נילחם נגד זה".

"לא תקום פה מדינת פלסטין, אעשה הכול כדי למנוע זאת", אמר בנט באולפן "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח. "אנחנו בממשלה שבקווי היסוד שלה אין מדינת פלסטין. כל עוד אנחנו פה, לא תקום מדינת פלסטין על כביש 6, חמש דקות מכפר סבא, לא יחלקו את ירושלים".

בנט סירב להתייחס באופן ישיר ליריבות עם ראש הממשלה נתניהו, ואת דברי הביקורת השמיע באופן מרומז. "זה לא סוד שיש מחלוקות", אמר, בהתייחסו לנושא המדיני. "לא צריך לוותר על סנטימטר אדמה, אני לא מבין מה הדיבורים האלה. אין לי בעיה עם ועידה אזורית אם היא מסתכלת על דברים יותר רחבים".

לצד ההצהרות הלוחמניות, אומר בנט כי לא יתנגד לכניסת מפלגת המחנה הציוני לממשלה, אם תעמוד האפשרות הזאת על הפרק. "אני לא מחרים את המחנה הציוני, צריך להרחיב את הממשלה", אמר. "הייתה פה ממשלה מקרטעת ואני מוכן להכניס כל מפלגה כל עוד העקרונות של הממשלה לא משתנים".

"לא השלמתי עם הירידה בהישגים במדעים ובמתמטיקה"

גם על התביעות המתנהלות נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגיב בנט באופן מרומז בלבד, כשהבהיר כי "אני לא מקבל השתלחות בשופט ובפסיקתו. אפשר לבקר פסיקה אבל אני מבקר השתלחות פרסונלית בשופט".

בסיום הריאיון הגיב בנט לדברי הביקורת שנשמעו על אודות קמפיין "לתת חמש" שמטרתו לעודד תלמידים לגשת לבחינות הבגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד. "אני מסכים שמתמטיקה זה לא חזות הכול", טען בנט, אך הוסיף כי "ישראל הייתה באסון לאומי של עשור, ירדנו בהישגים ב-40% במדעים ומתמטיקה. לא השלמתי עם זה ואני חושב שמצוינות היא לא מילה גסה".