הלמן אלדובי: הפד לא יעלה את הריבית החודש

דוח התעסוקה האמריקאי הוא גורם מרכזי בקביעת מדיניות הריבית בארה"ב ולכן ההערכה היא שהפד יעדיף שלא לבצע שינויים בריבית ■ " לאור עליה ברמת הסיכון בשווקים יש לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו"

וול סטריט3 / צילום: רויטרס
וול סטריט3 / צילום: רויטרס

"דו"ח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע הוא קריטי ביותר להחלטת הריבית הקרובה שתהיה במהלך חודש זה. לאור הנתונים המאכזבים, הערכות השוק להעלאת ריבית בחודש יוני צנחו לסיכויים של 6% לאחר שעמדו על 21% טרם פרסום הדו"ח, אנו מעריכים כי בהחלטה הקרובה הריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי". כך מעריכים הבוקר בבית ההשקעות הלמן אלדובי.

"אנו מחזיקים בהמלצתנו מהשבועות האחרונים שלא להגדיל את החשיפה לשוק המניות בעת הזאת. להערכתנו השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח פרסום נתונים כלכליים חלשים יחסית ולאור עליה ברמת הסיכון בשווקים יש לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו, גם בארץ וגם בחו"ל.

"מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות - אנו ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה. בנוסף ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה והדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות". מוסיפים כלכלני בית ההשקעות.