סקר: 53% מהאירופים לא משתמשים בכרטיסי אשראי

מחקר של מאסטרקארד: הרוב המכריע (69%) באירופה מחזיקים בכרטיס דביט (בו העסקאות מחויבות באופן מיידי) ■ רק  ל-47% מהנשאלים יש אפשרות לקבל הלוואה או אשראי מהבנק

מחקר בינלאומי שביצעה חברת מאסטרקארד (MasterCard) מגלה כי למעלה ממחצית האירופאים לא מחזיקים כרטיס אשראי (שבו העסקאות מחוייבות באופן נדחה), והרוב המכריע (69%) מחזיקים בכרטיס דביט (בו העסקאות מחויבות באופן מיידי).

עוד עולה מהסקר לגבי תפיסות ההכלה הפיננסית (Financial inclusion) באירופה, כי 20% מהנשאלים מחזיקים כרטיס מוטען מראש (Pre-paid), ול-47% בלבד אפשרות לקבל הלוואה או אשראי מהבנק. עוד מלמד המחקר שבאירופה כ-70% משתמשים בתשלומים אלקטרוניים. ל-82% מהם יש חשבון בנק, אך רק לחצי מהם (53%) חשבון חסכון (Saving account). 

מחצית מהאירופים סבורים שהנגישות לשירותים פיננסים במדינתם היא גבוהה יחסית, אך כ-67% אינם מסכימים כי אירופה היא המקום בו מתקיימת הנגישות הרבה ביותר בעולם לשירותים פיננסים. כך גם לגבי נגישות דיגיטלית: רק כרבע מהאירופים סבורים שאירופה היא האזור הנגיש בעולם מבחינה דיגיטלית.

 

אן קיירנס, נשיאת השווקים הבינלאומיים ב-MasterCard: "למרות שאירופה היא אחד האזורים המפותחים בעולם, ברור שיש לעשות עוד הרבה על מנת לגשר על פערי ההכלה. האירופאים מאמינים שהרבה אנשים עדיין סובלים מהדרה. בפועל אנו עדים לקיומה של 'תקרת זכוכית' המשמשת כמחסום להכלה ומחבלת בגישה האוניברסלית".

המחקר בוצע באינטרנט בקרבעשרת אלפים צרכנים ב-10 שווקים אירופיים (גרמניה, בריטניה, ספרד, פורטוגל, צרפת, איטליה, פולין, שבדיה, טורקיה ורומניה). הסקר נערך על-ידי Norstat, חברת סקרים בינלאומית.