פרשת "אדמה": עו"ד אולמן יפרק גם את "טרה" של אורן קובי

(עדכון) - ביהמ"ש קיבל את בקשת עובדי "אדמה" לתת צווי פירוק לחברות נוספת בקבוצה ■ העובדים טענו כי גם לאחר שמונה מפרק זמני ל"אדמה", ניסה קובי להציג מצג לפיו החברות הנוספות בקבוצה עדיין פעילות

אורן קובי / צילום: שלומי יוסף
אורן קובי / צילום: שלומי יוסף

עובדי קבוצת "אדמה" שבבעלות אורן קובי הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צווי פירוק לחברות המנויות בקבוצה, כמו גם בקשה למינויו של עו"ד חגי אולמן כמפרק זמני לנכסי החברות. השופט איתן אורנשטיין קיבל את הבקשה ומינה את המפרק הזמני של "אדמה", עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה ושות', כמפרק זמני לנכסי החברות שבקבוצה, בהן "טרה". 

העובדים, המיוצגים בידי עורכות הדין חיות גרינברג ועדי גילה חכמון, ציינו בבקשתם כי בחסות קבוצת "אדמה" פעלו מספר חברות נוספות: חברת "טרה" - שעסקה בשיווק ואיתור קרקעות חקלאיות (בדומה לחברת "אדמה", בדגש על אזור בנימינה-פרדס חנה); חברת "בטוחה" - שעסקה במתן שירותי ייעוץ פיננסי ומשכנתאות; וחברת "לוג מדיה" - שעסקה במתן שירותי call canter לחברות זרות שעסקו במסחר והשקעות באופציות בינאריות.

לפי הבקשה היום, "עם הגשת בקשות הפירוק הנ"ל, ניתן לומר כי קבוצת 'אדמה' הגיעה לסוף דרכה ומצאה את עצמה עמוק באדמה". 

לדברי העובדים, כפי שצוין בהרחבה בדוח שהוגש על-ידי המפרק הזמני, עו"ד אולמן, בתיק הפירוק של חברת "אדמה", נמצא כי כל החברות בקבוצה למעשה חדלו מלפעול עם תחילת ההליכים המשפטיים כנגד חברת "אדמה", כאשר למרבית עובדי הקבוצה לא שולם שכר בגין חודש אפריל 2016, כמו גם זכויות סוציאליות נוספות שהיו צריכות להיות משולמות לעובדים בגין תקופת העסקתכם בחברות.

 

לדברי עובדי הקבוצה, הם השתוממו לגלות כי גם לאחר מינוי מפרק זמני לחברת "אדמה", נעשו ניסיונות על-ידי בעלי החברה ומנהלה היחיד, אורן קובי, להציג מצג לפיו החברות הנוספות בקבוצה עודן פעילות ומקיימות פעילות עסקית, וזאת מבלי שאף אחת מחברות הקבוצה לא דאגה להסדיר את תשלום שכר העובדים.

עקב כך, נטען, נאלצו עובדי החברות, לפנות לבית המשפט המחוזי בבקשה למתן צו פירוק לכל חברות. 

נזכיר כי לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי אחרי שסיבך לכאורה מאות לקוחות בעסקאות לרכישת קרקעות חקלאיות במסווה של "זכות לדירה", ואחרי שמעל לכאורה בכספי חשבונות הנאמנות, אורן קובי מחברת "אדמה" ממשיך לשדר "עסקים כרגיל" ומגייס עובדים חדשים. 

בהמשך היום, כאמור, פורסם כי השופט איתן אורנשטיין קיבל את הבקשה ומינה את המפרק הזמני של "אדמה", עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה ושות', כמפרק זמני לנכסי החברות שבקבוצה, בהן "טרה". 

אורן קובי מחליף עורכי דין

בתוך כך, היום נודע כי אורן קובי, בעלי "אדמה", החליף את עורכי הדין שלו: עד עכשיו הוא יוצג בידי עורכי הדין שולי גולדבלט ואהוד גינדס, וכעת הוא שכר את משרד צדוק ושות'. 

מטעם אורן קובי נמסר בתגובה: "על קצה המזלג יצוין כי לטענת קובי, החברה ניהלה עסק לגיטימי; הפעילות הכספית הערכה בשקיפות; שיווק אגרסיבי אינו מהווה פעילות בלתי חוקית; לא קיים חוב אישי של קובי לחברה; אין מקום ליתן צו לכינוס נכסים אישי; ויש להסיר את צו הדיספוזיציה בכל הנוגע לאימו של בעל השליטה".