חוסר ההסכמה בין מנהלי ההשקעות מתרחב

22 המנהלים הבכירים של כספי הציבור בישראל התבקשו לנסות להעריך איך ייראו השווקים והפרמטרים המרכזיים בכלכלות ישראל והעולם בסוף 2016 ■ הנתונים המלאים: במגזין "Money Time" ■ עמוד כלכלת ישראל

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

זוהי השנה השנייה שמגזין ההשקעות של "גלובס" מביא לכם את "חוכמת השוק": תפיסת המציאות וההערכות לעתיד בכל הנוגע לעולם ההשקעות, כפי שהן עולות מתשובותיהם של 22 ממנהלי ההשקעות הבכירים של חברות ניהול קרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות הגדולות והמובילות בישראל.

השנה מכיל הסקר 18 שאלות בתחומי הכלכלה ושוק ההון. באמצעות השאלות ביקשנו לבחון כיצד רואים מנהלי ההשקעות - מי שאחראים בפועל על ניהול כספי הציבור - את מצבן של הכלכלות בישראל ובארה"ב, מהן תחזיותיהם לפעולות הקרובות של הבנקים המרכזיים ומהי השקפתם לגבי שוקי המטבעות, האג"ח והמניות, בארץ ובעולם.

בנוסף, ביקשנו מהמשתתפים לצייר תרחישים סבירים שעשויים לקרות בפועל ולהשפיע על השווקים, לצד הפתעות שהסבירות להתקיימותן נמוכה, אולם אם הן אכן יתרחשו עלולה להיות לכך השפעה רבה.

התשובות שקיבלנו השנה מלמדות על מגוון רחב של תפיסות וגישות לעתיד לבוא, ובעיקר על חוסר הוודאות השורר כיום בעולם ההשקעות, על אפיקיו השונים. חלק מהתשובות זעקו אופטימיות, אחרות שיקפו פסימיות, והשאר התפרסו בתווך שבין לבין. מה שבטוח הוא שמגוון הדעות הרחב אמור להתבטא בסופו של דבר בפערים מהותיים בביצועיהם של מנהלי ההשקעות השונים בשוק.

תחזית מנהלי ההשקעות לסוף 2016
 תחזית מנהלי ההשקעות לסוף 2016