מדהים: כך נראה מטוס הנייר הגדול ביותר שיוצר אי פעם

הכירו את "נשר המדבר" - מטוס הנייר הגדול ביותר שיוצר אי פעם: אורכו 13.7 מטר, מוטת הכנפיים שלו מגיעה ל 7.3 מטר ובשבוע שעבר הוא שוחרר לאוויר מגובה של 800 מטר ■ צפו בסיפור ובתיעוד טיסת הבכורה

מטוס הנייר הגדול בעולם/ צילום: מהוידאו
מטוס הנייר הגדול בעולם/ צילום: מהוידאו

מי מאתנו לא אהב להטיס מטוסי נייר בילדותו? רק אצל חלק קטן מאיתנו חייבים להודות התחביב הזה הצית את החלום לפנות לענף התעופה כמקצוע.

כל זה לא מנע ממוזיאון התעופה והחלל פימה שבאריזונה לצאת לפרוייקט שמתבסס בדיוק על הרעיון הזה.

המוזיאון יזם תחרות חביבה לבניית והטסת מטוסי נייר כשאל המקום הראשון הגיע ילד בן 12 מאריזונה העונה לשם Arturo Valdenegro . שהמטוס שלו הצליח להגיע הכי רחוק.

עד כאן בהחלט סיפור חביב אלא שקבוצת מהנדסים בראשותו של ארט תומפסון, מי שהיה גם מהמתכננים של המפציץ החמקן ה- בי 2 החליטה לקח את המטוס של ארתורו עוד יותר רחוק ופיתחה את "נשר המדבר". נשר המדבר כפי שניתן לראות בסרטון הוא מטוס הנייר, הגדול ביותר שיוצר אי פעם, שאורכו 13.7 מטר ומוטת הכנפיים שלו מגיעה ל 7.3 מטר - הוא נבנה על בסיס מטוס הנייר של ארתורו.

בשבוע שעבר שוחרר המטוס לאוויר מגובה של 800 מטר ובאמצעות הליקופטר מעל מדבר אריזונה. המטוס הספיק לשהות באוויר כ- 10 שניות והגיע למהירות של 161 קמ"ש עד שהתרסק על האדמה.

מטרת הפרוייקט היתה בעיקר לעודד חבר'ה צעירים לפנות לתעשיית התעופה ונראה שהגימיק הצליח לפחות עבור ארתורו ולדנגרו הצעיר שכבר הכריז שהוא רואה את עצמו פונה ללימודי הנדסה כשיגדל. גם ביו-טיוב נרשמה הצלחה לא מבוטלת עם כמעט מיליון צפיות.