הטבח במועדון להט"ב באורלנדו: כ-20 הרוגים ועשרות פצועים

היורה נכנס למועדון "פולס" באורלנדו וריסס לכל עבר ■ הוא חזר והתבצר עם בני ערובה עד שחוסל בחילופי אש עם כוחות הביטחון כעבור כמה שעות ■ ה-FBI: "יש רמזים לכך שהוא החזיק בעמדות אסלאמיות קיצוניות"

פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו
פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו

כ-20 בני אדם נהרגו ועוד 42 נפצעו הבוקר (א') במסע ירי במהלך מסיבה במועדון להט"בי באורלנדו שבפלורידה. לפי המשטרה המקומית, היורה החזיק גם בבני ערובה בטרם חוסל בחילופי אש עם כוחות הביטחון. הרשויות מתייחסות לאירוע כאל אירוע טרור. לפי הבולשת הפדרלית של ארצות-הברית (FBI), יש "סימנים" לכך שהיורה החזיק בעמדות אסלאמיות קיצוניות. זהותו טרם פורסמה.

לפי הודעת המשטרה, בשעה 02:00 (שעון המקומי) החמוש יצא ממועדון "פולס", חזר והחזיק בבני ערובה עד לשעה 05:00, אז החליטו הכוחות הגדולים להיכנס לתוכו ונקלעו לחילופי אש שבמהלכם הוא חוסל. כמו כן, כמה שוטרים נהרגו אף הם באירוע.

ראש העיר אמר כי "חיים רבים נגבו. רבים נפצעו. אנחנו משתפים פעולה עם FBI והרשויות, וכל בתי החולים עובדים במרץ". מפקד המשטרה המקומית, ג'ון מינה, אמר כי התוקף השתמש ברובה אוטומטי ואקדח. לדבריו, הכוחות סרקו את האזור כדי למצוא מטענים. "יש הרבה מתים בפנים", הוסיף. עוד נמסר כי היורה לא היה תושב האזור.

על פי דיווחים של גולשים שהיו במקום, גבר פתח בירי במועדון, שהיה בתפוסה מלאה ועשרות מבלים רצו בבהלה החוצה. המועדון פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו לאחר תחילת האירוע ובו נכתב: "כולם, לצאת מהמועדון ולהמשיך לרוץ".

אחת מהגולשות בעמוד הפייסבוק של המועדון, לילביה כרמן, עדכנה כי בתה הייתה בפנים והצליחה לצאת בבטחה. "בבקשה תתפללו עליהם. הייתי איתה בטלפון וכל מה ששמעתי היו יריות", כתבה בתחילה. לאחר כשעה, כתבה: "היא בחוץ. תודה לכולם על התפילות לנסיכה שלי ולי. החיים שלי חזרו".

ריקרדו, מבלה נוסף, סיפר: "הייתי שם. הירי החל באזור 02:00 הלילה. אנשים שהיו ברחבה ועל הבר נשכבו על הקרקע וכמה מאיתנו שהיו ליד הבר והיציאה האחורית הצליחו לצאת ולרוץ. אני בטוח ובבית ומקווה שכולם יגיעו בבטחה".

האגודה למען הלהט"ב בישראל פרסמה הודעת הזדהות ותנחומים עם ארצות-הברית, והודיעה כי תבקש לסייע בטיפול בנפגעים. "האגודה מזועזעת מהדיווחים הקשים על הפיגוע נגד חברי הקהילה הגאה בארצות-הברית", נכתב בעמוד הפייסבוק. "נפנה באופן מידי לעמיתינו בפלורידה ונציע את עזרתנו בטיפול הנפשי בנפגעים. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ואת החיזוק שלנו לפצועים".