תחום הנופש באניות שייט תופס תאוצה בקרב הישראלים

לפי ההערכות, הביקושים לחופשת קרוז בקרב הישראלים צמחו ב-50% ■ היעדים העיקריים שאליהם מבקשים הישראלים להגיע בחופשות שייט: אזור הים התיכון, הים הבלטי, האיים הקאריביים ואלסקה

יותר ויותר ישראלים אימצו לחיקם את הנופש בשייט (קרוז). לפי ההערכות, הביקושים לחופשה מסוג זה על-ידי הנופשים הישראליים צמחו ב-50%.

בועז וקסמן, בעלים ויו"ר חברת התיירות אופיר טורס, מעריך כי עד סוף השנה ייצאו כ-100 אלף ישראלים לחופשות שייט. "לפי קצב ההזמנות שאנו מקבלים, וכך גם שאר חברות התיירות המובילות בארץ בתחום חופשות הקרוזים, אני צופה שעד תום השנה ייצאו כ-100 אלף ישראלים לחופשות שייט. זהו מספר שיא, המהווה גידול חסר תקדים בנופשים ישראלים הבוחרים לבלות את חופשתם בחו"ל על אניות הקרוז".

לדבריו, "שנת 2016 מוכיחה כי תחום הנופש באניות השייט צובר תאוצה בקרב הישראלים, אשר סגנון חופשה זו מתאים להם לבילוי משפחות וילדים. כל חברות השייט המובילות בעולם מעידות כי הנופשים הישראלים מהווים נתח מאד גדול מקהל הנוסעים שלהן".

וקסמן מספר כי חברת Norwegian Cruise Line (נורוויג'יאן קרוז ליין), המדורגת במקום השלישי ברשימת חברות השייט בעולם, דיווחה לאחרונה כי ישראל תופסת את המקום ה-6 בטבלת ארצות המוצא של האורחים הנופשים על אניותיה - כאשר מדובר במספרים מוחלטים של נופשים במספר הנופשים ביחס לגודל אוכלוסיית המדינה.

לפי נתוני אופיר טורס, המשווקת חופשות שייט של רויאל קאריביין, MSC Cruises ו-Oceania Cruises, היעדים העיקריים שאליהם מבקשים הישראלים להגיע בחופשות שייט הם באזור הים התיכון, הים הבלטי, האיים הקאריביים ואלסקה.

למעשה, מגמת הגידול של ישראלים בחופשות שייט משקפת מגמה כלל-עולמית: מהדוח השנתי של CLIA (ההתאחדות הבינלאומית של חברות הקרוזים) עולה כי 23 מיליון תיירים הפליגו ב-2015 בקרוזים ברחבי העולם. לפי הדוח, הענף מגלגל 120 מיליארד דולר, והוא כולל 62 חברות המעסיקות כ-940 אלף איש.

 

הביקוש הגדל של התייר הישראלי מביא עמן גם חברות נוספות שיעגנו בנמל חיפה, משם ניתן יהיה לעלות ולרדת על הסיפון ובכך לחסוך כרטיס טיסה בכיוון אחד: החברות Regent Seven Seas Cruises (ריג'נט סבן סיס קרוזס) ו-Norwegian Cruise Line הכריזו כי במהלך השנה הנוכחית ובמהלך 2017 אניותיהן יעגנו בנמל חיפה, כאשר הראשונה תעשה זאת במהלך נובמבר הקרוב.

לאחרונה גם הושק אתר ישראלי, Icruise.co.il, המציע עשרות אלפי הפלגות ברחבי העולם, ודרכו ניתן גם לבצע הזמנות. האתר, בבעלות חברת קרוז טרוול, מציע הפלגות בחברות השייט הבולטות ובהן קרניבל, סלבריטי, נורווג'יאן, רואיל קאריביין ועוד. את הנופש אפשר למצוא כחבילה, עם או בלי טיסה ומלון, לפני או אחרי ההפלגה.

מנעד המחירים רחב וכולל גם דילים של הדקה ה-90. כך, למשל, חבילה הכוללת שייט, טיסה ולינה של קרניבל מאתונה לברצלונה (10 לילות) מוצעת במחיר של החל מ-2,060 דולר לאדם.