גם יצחק תשובה היה שם: מי הגיע לחתונת בתו של לאון אדרי?

וגם: המיליארדר היהודי-אוסטרלי הארי טריגובוף עוזר גם לבדואים ■ ומריו נאני עוזר לאדריכלי ישראל לראות את האור

מהבינארי לבית הכנסת: איש העסקים פיני פטר תורם 2 ספרי תורה

פיני פטר אינו מאנשי העסקים המוכרים בישראל, אבל הוא פעיל ותיק בתחום פלטפורמות המסחר דרך חברת Spot option. לפני מספר ימים הוא עמד מאחורי אירוע בתל אביב, במסגרתו הוכנסו לבית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי שני ספרי תורה שתרם לזכרם של חללי צה*ל והנרצחים בשואה.

הארוע התקיים בהשתתפות הרב הראשי לישראל לשעבר, ישראל מאיר לאו; הזמר מוקי שהופיע; שלמה פיבקו, נשיא בית הכנסת הגדול; יצחק בר זאב, רב בית הכנסת; אבי איזנברג, מנכ"ל בית הכנסת; ושר החינוך לשעבר, גדעון סער, שאמר על רקע הפיגוע בשרונה כי *חשוב לנו להתאחד כי המפגעים אינם מבחינים בין חילונים לדתיים, רק אנחנו עושים את האבחנות המיותרות האלה לעצמנו. כמו שעם ישראל קבל את התורה בחג השבועות איש אחד בלב אחד, כך גם אנחנו צריכים לנהוג ולהתאחד".

ספוט אופשן היא חברה המספקת פלטפורמות מסחר. החברה, בבעלות פטר, מעסיקה כיום במשרדה הראשי בישראל כ-250 עובדים, רובן מתכנתים, גידול מואץ ביחס ל-140 בלבד בשנה שעברה. יש לה משרדים בקפריסין, בהונג קונג ובקרוב גם באנגליה. בנוסף היא פועלת ברחבי אירופה, סין וארה"ב, ונמצאת בדרך לקוריאה, לפיליפינים וליפן.

אייזנברג סער פטר בר זאב ופיבקו / צילום:שלום לביא
 אייזנברג סער פטר בר זאב ופיבקו / צילום:שלום לביא

אחרי העולים: טריגובוף עוזר גם לבדואים

המיליארדר היהודי-אוסטרלי הארי טריגובוף, ממשיך להיות פעיל בישראל. לאחר שהקים את המכון שנושא את שמו ופועל להסדרת מעמדם של עולים ממדינות ברה"מ לשעבר כיהודים באמצעות מסלול גיור חדשני, הוא מקדם עתה פרויקטים לשיפור איכות החיים של הבדואים בנגב. המטרה היא אינטגרציה שלהם עם האוכלוסיה היהודית בישראל. במסגרת זו אמור להיפתח בספטמבר בית ספר תיכון ברמה גבוהה בנגב עבור הבדואים וכן לפעול בדרכים שונות להעלאת רמת החיים במקומות היישוב שלהם. פרויקט נוסף שבדרך הוא הקמת מרכז הכשרה תעסוקתי עבור הבדואים במרכזי התעשיה שגב שלום ונאות חובב, שמתוכנן להתחיל ב-2017.

לדברי שלום נורמן, מנכ"ל מכון טריגובוף, לג'רוזלם פוסט, בשלב ראשון ילמדו בבית הספר 120 תלמידים אבל הוא יגדל בהמשך ליותר מ-400. לדבריו, "בית הספר יהיה סלקטיבי, כשמטרתו לכוון למצוינות והנהגה".

טריגובוף נחשב היום לאיש העשיר באוסטרליה. פעילותו העיקרית היא דרך חברת הנדל"ן מריטון, שהוא הקים ב-1963.

טריגובוף  / צילום: בלומברג
 טריגובוף / צילום: בלומברג

הדרך לשכנע את ג'ורג'יו ארמני: מריו נאני עוזר לאדריכלי ישראל לראות את האור

כ-250 אדריכלים ומעצבי תאורה מובילים התכנסו לפני מספר ימים במוזיאון ארץ ישראל לאירוע שערכה חברת אקסקלוסיב תאורה ועיצוב בבעלות משפחת מוגרבי שנכחה גם היא - ההורים גילה ואלי מוגרבי, ושני האחים אילן ומאיר מוגרבי.

בין האדריכלים שהגיעו היו גיא וליקסון, ערן בינדרמן, מיכאל אזולאי, עגנון גנון גרנות, רלו שץ, צילה זק, רון הורוביץ, גילה גולדנברג ותמר פוזיס.

אורח הכבוד באירוע היה מריו נאני, מאמני האור הבולטים בדורנו ובעליה של החברה האיטלקית לפתרונות אור "ויה ביזונו", שמיוצגת בישראל על-ידי אקסקלוסיב. נאני אחראי על עיצובי התאורה של מוזיאונים ברחבי העולם, כמו מוזיאון גאודי בברצלונה; מוקדי תרבות, דוגמת לה סקאלה מילאנו; ומשמשגם כמעצב התאורה של בתי האופנה המובילים בעולם, בהם פנדי וארמני.

את הרצאתו ערך נאני כשהוא יחף ובישיבה מזרחית על הבמה, ובמסגרתה הציג את התאוריה שלו לגבי חיסכון באנרגיה, ושילוב האור הטבעי (שמש וירח) בכל פרוייקט תאורה שעשה.

נאני גם סיפר על המפגש הראשון שלו עם מעצב האופנה ג'ורגיו ארמני. "ארמני הבטיח לי את עיצוב החנות שלו בפריז, בתנאי שלקוחה שתיכנס לחנות, לא תזדקק לצאת לאור היום בחוץ כדי לבדוק מהו צבעו הנכון של הבגד".

בתגובה ענה נאני: "אוכל לבצע את העבודה רק בתנאי שתאמר לי מתי אותה לקוחה מגיע לחנות, באיזו שעה במהלך היום, באיזה מזג אוויר, רק כך אוכל לייצר לך תאורה שתתאים לתאורת היום שבחוץ". ומאז ועד היום הוא עובד בקביעות עם ארמני.

נאני מאיר גילה אלי ואילן מוגרבי/ צילום: ענת מזור
 נאני מאיר גילה אלי ואילן מוגרבי/ צילום: ענת מזור

האליפות של הגינדים: האלופה הטרייה בכדורסל חגגה אצל הספונסר

בתחילת עונת הכדורסל פנו מספר קבוצות בכירות ל"קניון הזהב" להיות ספונסר שלהן, אך משה ויגאל גינדי, בעלי "קניון הזהב", החליטו להיות הספונסרים של מכבי ראשל"צ, לדבריהם, מתוך לויאליות ופטריוטיות מקומית לעיר.

ההימור הזה הצליח לגינדים לא רע בכלל, כאשר מכבי ראשל"צ זכתה באליפות לאחר שהדיחה בחצי הגמר את מכבי תל אביב המאכזבת וניצחה בגמר את הפועל ירושלים, בדרך לזכייה באליפות המדינה.

בהתאם, את הזכייה באליפות הקבוצה חגגה ב"קניון הזהב", כאשר מנור גינדי העניק לקפטן הקבוצה, ניצן חנוכי, גביע אליפות של הקניון, יחד עם מנכ"ל הקניון, גיל גזית, תוך שהוא מאחל לקבוצה עוד הרבה אליפויות ולדבריו "עכשיו גם ראשל"צ על המפה".

גזית גינדי ושחקני ראשון לציון / צילום: מורג ביטן
 גזית גינדי ושחקני ראשון לציון / צילום: מורג ביטן

נויבך מקדם חדשנות: יו"ר הבורסה שוב פוגש את המיליארדר מייקל שטיינהרדט

המיליארדר ואיש קרנות הגידור היהודי-אמריקאי מייקל שטיינהרדט נמצא בימים אלה בביקור בישראל עם אישתו ג'ודי. במסגרת זו הוא הגיע לסיור עם אמנון נויבך, יו"ר הבורסה, ב-"State of Mind", מרכז היזמות והחדשנות החדש שהוקם על-ידי פרויקט תגלית בשיתוף עם הבורסה בתל אביב.

שטיינהרדט, ממקימי פרויקט תגלית שמקדיש, התרשם מהתערוכה האינטראקטיבית במקום, שמציגה את תרומתן של יזמיות ישראליות במגוון תחומים, כגון חקלאות, רפואה, ביטחון וסייבר, מדע, תחבורה וחלל. עוד השתתפו בביקור: יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה; טובה דורפמן מנכ"לית קרן משפחת שטיינהרדט בישראל; נמרוד רן ויפעת בכור.

שטיינהרט ונויבך מכירים למעלה מ-20 שנה. כאשר נויבך היה נספח כלכלי בוושינגטון, הוא יזם פגישה עם שטיינהרדט ושר האוצר דאז, בה דנו על כיווני הפעולה של ישראל כדי להביא לצמיחה במשק והתייעצו עם שטיינהרדט כיצד לגרום למשקיעים זרים להשקיע בכלכלה הישראלית.

לאון אדרי רוקד על שתי חתונות: אחרי תואר הכבוד בנתניה, אדרי חיתן את הבת. רוסק עמינח, תשובה, פרס הבן וגלנט לא החמיצו

סוף שבוע ארוך היה לכולנו, וזה של לאון אדרי, מבעלי הסינמה סיטי וסרטי יונייטד קינג, היה עמוס ומרגש במיוחד. ביום רביעי בערב לאון ואחיו משה חנכו אולם קולנוע ע"ש הוריהם אברהם וקלרה ז"ל והאח הלל ז"ל במכללה האקדמית נתניה והכריזו על הקמת קרן מלגות ע"ש הוריהם בסך 100 אלף שקל בשנה.

באותו מעמד קיבלו לאון ומשה אדרי מפרופ' צבי ארד, נשיא המכללה האקדמית נתניה, תארי כבוד מטעם המכללה על פעילותם לקידום הקולנוע בישראל. לצידם קיבלו תארי כבוד גם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין; הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ; ופרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

לגנץ חיכתה הפתעה במהלך הטקס, כאשר קיבל את תואר הכבוד יום לפני יום הולדתו ואת התואר העניקה לו ניצולת השואה אסתר פרידמן, שניצלה על-ידי אמו של גנץ, מלכה, במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו. גנץ התרגש מהמעמד ואמר לה ולקהל: "אני מודה על הדברים החמים, מחר זהו יום הולדתי ואמי שהייתה עם אסתר במחנות, נפטרה ביום ההולדת ה-50 שלי ולכן מרגש אתי במיוחד שבאת לכאן היום".

יממה לאחר המאורע בנתניה, לאון ואשתו סולנג' השיאו את בתם שגית אדרי ובחיר ליבה, אור יום בלומינשטיין במלון הילטון בתל אביב. את האירוע החגיגי והנוצץ הפיקה חברת Fine production והזוג הצעיר צעד לעבר החופה לקול שירתו של הראל סקעת בשירו "את לי הכל" ובליווי אחיה של הכלה - אייל, אבי ולירון אדרי.

היו שם הדודים משה ופנינה אדרי; שר השיכון והבינוי, יואב גלנט ואשתו קלודין; יצחק וחיה תשובה; ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג; שותפם של האחים אדרי בסינמה סיטי, יעקב כהן ואשתו מירי; השר לשעבר, מר מאיר שטרית; מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח; איש ההון סיכון חמי פרס ואשתו גילה; איש העסקים חזי בצלאל; המנכ"לים המשותפים של קסטרו, גבי ואתי רוטר; מנכ"ל גזית גלוב ישראל, ירון אשל; איש העסקים רונן אשכנזי ואשתו אורלי; הבעלים של רשת המלונות פתאל, דוד פתאל; מנכ"ל יורוקום, אילן גרינבוים ואשתו ורד; מנכ"ל ניופאן, צביקה גיור; מנכ"ל בנק אגוד, ישראל טראו; מנכ"ל FOX ישראל, אסי ויזל; קלוד ברייטמן, גיורא עיני, מוקי גרידינגר, שי נשר, יעל טבת קלגסבלד והבמאי אבי נשר.

חיה ויצחק תשובה עם לאון וסולנג' אדרי  / צילום: רפי דלויה
 חיה ויצחק תשובה עם לאון וסולנג' אדרי / צילום: רפי דלויה