נעילה שלילית בוול סטריט; טוויטר זינקה 5.7%, עליבאבא 3%

סנטימנט שלילי בבורסות ברחבי העולם ■ האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של גרמניה נסחרו בתשואה של כ-0.012%- ■ מחר: החלטת הריבית בארה"ב וביפן

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים. זאת, בהמשך למגמה שלילית מובהקת בבורסות אירופה ונעילה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות באסיה. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות שערים של 0.9% בהובלת ענקית התוכנה מיקרוסופט. 

 

בשבועיים הקרובים צפויים להתרחש מספר אירועים שעלולים לטלטל את השווקים הפיננסים. היום החל להתכנס הפד לישיבה בת יומיים שבסיומה יודיע על המדיניות המוניטרית ועל החלטת הריבית. אומנם לפי קונצנזוס האנליסטים בשוק הבנק המרכזי האמריקאי לא צפוי לפעול החודש, אך המשקיעים, כהרגלם, יחפשו רמזים לגבי עתיד המדיניות. השווקים מתמחרים כעת סיכוי של כ-17% להעלאת הריבית ביולי ו-50% לאפשרות שהפד יפעל עד תום השנה.

אירוע אחר שמרתיע אף יותר את המשקיעים ברחבי העולם הוא משאל העם בבריטניה בשבוע הבא, שצפוי לקבוע האם הממלכה תישאר באיחוד האירופי או תפרוש. הסקרים האחרונים מצביעים על מרוץ צמוד ואף על רוב למחנה התומכים בפרישה מהאיחוד, חרף אזהרות של כלכלנים בכירים ומנהיגים מפני האפקט השלילי של פרישת בריטניה על הכלכלה הגלובלית.

בזירת המאקרו, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתון המכירות הקמעונאיות לחודש מאי ונרשמה עלייה של 0.5%. זאת, בעוד שצפי האנליסטים עומד על עלייה של 0.4% בהשוואה לעלייה של 1.3% שנרשמה באפריל. 

ירידות בשוק הסחורות: הנפט  סגר בירידות והתרחק מהרף של 50 דולר לחבית. זאת, בעיקר בשל חששות המשקיעים מאירוע ה"ברקזיט" שעלול להשפיע על גם על ביקושים בכלכלה העולמית. 

בעוד התנודתיות בשווקים גוברת, המשקיעים בורחים לנכסים הנחשבים לחוף מבטחים, כגון האג"ח הממשלתיות, מהלך שגורם לירידה חדה בתשואות ומנגד כמובן לעלייה במחירי האג"ח. האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של גרמניה ירדו היום לראשונה בהיסטוריה שלילית, כאשר האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ירדו גם הן לרמה נמוכה ואיימו לחצות מטה את רף ה-0%. נזכיר כי כאשר תשואות האג"ח שליליות, המשמעות היא שהמשקיעים מוכנים למעשה לשלם למדינה כדי להחנות את כספם באג"ח הממשלתיות.

 

ענקית התוכנה האמריאנית מיקרוסופט  נסחרה בירידות, בהמשך לירידה חדה שנרשמה אתמול. זאת, על רקע הודעת החברה על רכישת הרשת החברתית "לינקדאין" בסכום של כ-26 מיליארד דולרים. 

מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס נסחרה גם היא בירידות. חלק מהאנליסטים מקשרים את הירידות לטווח שאירע במועדון באורלנדו ביום שבת האחרון בטענה שלאחר אירועי טרור גדולים אנשים חוששים להזמין טיסות.

מניית טוויטר  נסחרה בעליות זה היום השני. זאת, לטענת חלק מהאנליסטים, בעקבות הודעת מיקרוסופט על רכישת לינקדאין, שלדבריהם מדגישה את החשיבות של חברות שמושכות קהל גדול של משתמשים ואוספות כמות רבה של נתונים על התנהגותם היום-יומית. לקראת סיום המסחר הודיעה טוויטר כי היא תשקיע כ-70 מיליון דולר בחברת הזרמת המוזיקה SoundCloud. 

מניית עליבאבא  נסחרה בעליות לאחר שמנכ"ל החברה ציין היום כי הוא צופה גידול של 48% בהכנסותיה.