היכן פגש דניס רוס את בכירי ענף ההיי-טק הישראלי?

וגם: זאב קלימי, חזי צאיג וגלעד ארדן מבלים בכנרת; ושוקי מדנס מחתן את בתו אדווה

ממשיכים לעשות כבוד בסביון

היכן ולמה פגש דניס רוס כמה מבכירי ההיי-טק הישראלי?

ביתם של יגאל וד"ר ציפי לנדאו בסביון, אירח ביום חמישי את ידידי הטכניון שהגיעו בכדי לתת כבוד נוסף לדב מורן ואיל וולדמן, מקבלי תואר דוקטור לשם כבוד של הטכניון (עליו בישרנו בשבוע שעבר). אורח הכבוד באירוע היה הדיפלומט האמריקאי, דניס רוס, המשמש היום יועץ מיוחד במועצה לביטחון לאומי, שהגיע עם רעייתו דבי.

עוד הגיעו: חגי שלום, יו"ר ידידי הטכניון ובעל השליטה בקבוצת הארגז ורשת טיב טעם; גדעון פרנק, יו"ר הוועד המנהל של הטכניון, לשעבר מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית; היזם יוסי ורדי; אורני פטרושקה, ממייסדי כרומטיס; זוהר זיסאפל, מייסד ונשיא רד בינת; מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל; אהרון אהרון, מנהל מרכזי הפיתוח של אפל ישראל; גדעון שטיין, ממייסדי מובילאיי; אביב שפירא, ממייסדי Replay; מאיר מורגנשטרן, מייסד CloudOn; אירי זוהר, מייסד אקסלייט; יעקב קוטליצקי, מייסד ויסוניק; יונתן דוד, מייסד קרן דוד; ואחרים.

דניס ודבי רוס ויונתן דוד / צילום:אסף ישראל סאן
 דניס ודבי רוס ויונתן דוד / צילום:אסף ישראל סאן

אבא מפרגן מארבע עד ארבע

כך חגג שוקי מדנס את חתונת בתו

תגידו מזל טוב. רגע לפני שבועות, ביום שישי האחרון, חיתן שוקי מדנס, מבעלי חברת הביטוח מדנס, את בתו אדווה. יודעי דבר שהיו במקום מספרים כי מדובר היה באחת החתונות המושקעות והנדיבות, אליה הגיעו כ-1,000 מוזמנים.

טקס החופה נערך בחוות רונית, כאשר בשדה סמוך למקום הוקם במיוחד מתחם מוזיקלי ענק, בו המשיכו החוגגים את המסיבה מארבע אחר הצהריים עד ארבע לפנות בוקר למחרת.

באורחים נצפו זאב רוטשטיין ואביגדור קפלן, כשבחלק האמנותי הופיעו בין היתר צביקה פיק, מרגלית צנעני ויהורם גאון. לא ידוע אם הצ'קים כיסו את ההשקעה.

הזוג מדנס ובתם אדווה  / צילום: אורלי פריד
 הזוג מדנס ובתם אדווה / צילום: אורלי פריד

חוגגים בבורה בורה

החברים הוותיקים נצפו בחג על החוף

את מזג-האוויר הנעים של חג השבועות ניצלו זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה; חזי צאיג, יו"ר רשות הדואר; וגלעד ארדן, השר לביטחון פנים; בבורה בורה.

הבהרה: השלושה לא עזבו את גבולות הארץ, מדובר בחוף בורה בורה שבכנרת. הם הגיעו למקום כדי לקחת פסק-זמן, ובעיקר כדי לבקר את חברם, דודיק אוחנה, בעל המקום.

מתברר כי השלושה מכרים וחברים וותיקים של אוחנה. את קלימי אוחנה מכיר 25 שנה, "עוד מהימים בהם הוא היה סוכן זוטר בקוקה-קולה", צאיג והוא חברים כ-15 שנה, ועם ארדן הוא התיידד כאשר זה הגיע לחוף לפני כ-3 שנים.

ארדן  אוחנה  קלימי וצאיג/ צילום: באדיבות בורה בורה
 ארדן אוחנה קלימי וצאיג/ צילום: באדיבות בורה בורה

חלוץ נחלץ מהג'וב

הרמטכ"ל לשעבר וחברת ג'ובוקיט - כבר לא

דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, הודיע על סיום תפקידו כיו"ר ג'ובוקיט (Jobookit), המפתחת טכנולוגיות חיפוש בין עובדים למעסיקים. ג'ובוקיט, שבשליטת אריק פילסטיין המנכ"ל, ציינה אתמול (ב') כי "עם סיום 3 שנות כהונה, החליט יו"ר הדירקטוריון שלא להמשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטור, מסיבות אישיות".

בתפקידו נהנה חלוץ מתמורה חודשית של כ-8,300 שקל בתוספת מע"מ והחזר הוצאות, ועלות העסקתו ב-2015 הגיעה ל-32 אלף דולר (כ-125 אלף שקל).

עזיבתו נעשית על רקע מצב פיננסי מאתגר בו החברה נושאת הערת "עסק חי" ותלויה בגיוס מקורות מימון כדי "לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תוכניותיה העסקיות".

את הרבעון הראשון סיימה ג'ובוקיט עם שורה תחתונה מאוזנת אחרי הפסד של 170 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-400 אלף דולר ב-2015 כולה.

דן חלוץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר
 דן חלוץ, אירוע ההתרמה של עמותת אתגרים / צילום: רוני שיצר

תחבורה 1: המנוע היהודי ימציא להם פטנטים

מדוע הגיעו בכירי רנו העולמית לישראל?

השנה היא 2016, הטכנולוגיה מחממת מנועים, וחברות הרכב מעדיפות כך או אחרת להצטרף לנסיעה. אז היכן נכון לעשות זאת אם לא בעמק הסיליקון וכאן אצלנו בישראל, בה התשוקה הסטארט-אפיסטית בשיאה?

אתמול הושק במכון לחדשנות תחבורתית שבאוניברסיטת תל-אביב מיזם לאיתור סטארט-אפים ישראליים בתחום, אותו מובילות גם רנו העולמית בשיתוף קרסו מוטורס והתוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה.

הטכנולוגיות הנבחרות ינוסו על צמד המכוניות החשמליות מבית רנו - זואי וטוויזי, שיעמדו לרשות האוניברסיטה.

לכבוד המאורע הגיעו לישראל בכירי רנו, בראשם נדין לקלר, סגנית נשיא רנו העולמית, אליה הצטרף סרג' פסולונגי, מנהל פרויקט רנו חדשנות בעמק הסיליקון. קודם להגעתה לאוניברסיטה, פתחה המשלחת את ביקורה בסיור במשכן הכנסת.

לקלר לא שכחה לפרגן לישראל והצהירה: "לישראל יש ייחודיות בלתי רגילה לחיבור בן תעשייה, טכנולוגיה, יזמות ואקדמיה, ולכן בחרה רנו לפתוח בישראל את המיזם השני שלה בעולם".

עוד הגיעו לתת ולקבל כבוד: איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס; פרופ' דני רבינוביץ, ראש בית-הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר; יואל קרסו, יו"ר קבוצת קרסו מוטורס; אייל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה; רועי שחורי, מנכ"ל דאצ'יה ישראל; ענת מילוסלבסקי, מנהלת חטיבת רנו בישראל; רו"ח יוסי שחק; ואחרים.

קרסו רבינוביץ ולקלר  / צילום: אסף לב
 קרסו רבינוביץ ולקלר / צילום: אסף לב

תחבורה 2: כץ נתן לה רישיון

קרן טרנר תמונה למנכ"לית משרד התחבורה

השנה היא 2016, ולראשונה בישראל ממונה אישה למנכ"לית משרד התחבורה. הכירו את קרן טרנר, המנכ"לית הנכנסת במקומו של עוזי יצחקי, שהודיע באחרונה לשר ישראל כץ על כוונתו לסיים את תפקידו.

על מינויה של טרנר הודיע השר כץ ואף הוסיף: "מינוי אישה לתפקיד הבכיר ביותר במשרד יעודד נשים נוספות למצות את כשרונן ולתרום מיכולותיהן בתחומי התחבורה השונים".

לטרנר, כך מתברר, דווקא יש ניסיון עשיר במסלולי המשרד: היא משמשת כבר מספר שנים כסמנכ"לית בכירה לפיתוח תשתיות ותיאום תחבורתי, כאשר בשנה האחרונה כיהנה גם כמשנה למנכ"ל. שיהיה לה בהצלחה.

קרו טרנר / צילום: ששון טירם
 קרו טרנר / צילום: ששון טירם