אשת המחבל מאורלנדו: "נסענו למועדון כדי לבחון את השטח"

נור זהי סלמאן נחקרה ע"י ה-FBI בחשד לשיתוף-פעולה, ואמרה כי עמדה לצד עומר מטין בעת שרכש את התחמושת שעמה ביצע את הטבח ■ טוענת כי ניסתה לשכנע אותו שלא להוציא לפועל את המתקפה

פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו
פיגוע ירי באורלנדו פלורידה, טרור, עומר מטין, דאע"ש / צילום: וידאו

נור זהי סלמאן, אשתו של עומר מטין שהוציא לפועל את הטבח במועדון הגייז באורלנדו ורצח 49 בני אדם, נחקרה בידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) וסיפרה להם כי היא עמדה לצד בעלה בעת שרכש את התחמושת והמחסנית ששימשו אותו בביצוע הירי, ואף הסיעה אותו למועדון "כדי לבחון את השטח" - כך דיווחה רשת NBC האמריקאית.

לפי הדיווח, סלמאן, אשתו השנייה של מטין, ניסתה לשכנע את בעלה שלא לבצע את המתקפה. עם זאת, היא עשויה לעמוד לדין בגין אי-דיווח על הכוונה לבצעה. גורמים המעורים בפרטי החקירה טענו כי הרשויות אכן שוקלות להגיש כתב אישום נגד סלמאן, אך עד כה לא נתקבלה החלטה סופית בנושא. כמו כן נמסר כי היא משתפת פעולה עם החקירה.

אשתו לשעבר של עומר מטין סיפרה לאחר המתקפה כי בתקופת נישואיהם הוא היה אלים ובלתי יציב מבחינה נפשית. על-פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", האישה, שביקשה שלא להזדהות כדי לשמור על ביטחונה, אמרה כי הוא נהג להכות אותה בתקופתם יחד. "אני עדיין מעכלת את מה שקרה, אני מרגישה ברת-מזל", אמרה לאחר שגילתה על ה טבח ההמוני שביצע.

"הוא היה איש לא יציב, הוא היה פשוט מגיע הביתה ומתחיל להכות אותי משום שלא סיימתי לכבס או משהו כזה", הוסיפה. לדבריה, הם הכירו באתר אינטרנט לפני כשמונה שנים והחליטו להתחתן. היא סיפרה כי בתחילה הנישואים היו רגילים לחלוטין, אך בהמשך, מערכת היחסים השתנתה - עד שהוריה נאלצו להגיע ולחלץ אותה מביתם המשותף.

מוקדם יותר היום דווח כי מטין ביקר במועדון "פולס" שבו ביצע את הטבח כמה פעמים לפני המעשה. לפי רשת MSNBC ולוס אנג'לס טיימס, הוא אף השתמש בכמה אפליקציות המיועדות לקביעת דייטים עם גברים. בנוסף לכך, חבר כיתתו לשעבר סיפר ל"פאלם ביץ' פוסט" כי הוא סבור שהיורה, שנשבע אמונים ל דאעש בזמן האירוע, היה הומו, וכי הוא ביקש ממנו לצאת עמו בעבר.

3 עדי ראייה נוספים אישרה כי הם ראו את מטין במועדון "פולס" יותר מפעם אחת לפני ה ירי הקטלני. "לפעמים הוא היה יושב ושותה לבדו ובפעמים אחרות הוא היה כה שיכור עד שהוא היה רועש ואלים", צוטט טיי סמית' ב"אורלנדו סנטינל". "הוא סיפר דברים על אביו לפעמים. הוא סיפר לנו שיש לו אישה וילד". לדבריו, "הוא לא יכול היה לשתות בביתו, ליד אשתו או משפחתו. אביו היה אדוק לגמרי".