משקיע בימין: אבי בר רכש 50% ממניות אתר החדשות 0404

העסקה - לפי שווי של מיליון דולר לאתר, שהתבסס בשנים שעברו מאז הקמתו כמקור חדשות משפיע בעיקר בקרב צעירים

חברת התקשורת אימג'ין מדיה בבעלותו של אבי בר ממשיכה בסדרת ההשקעות שלה בתוכן בעל אוריינטציה ימנית. ל"גלובס" נודע כי בר רכש 50% ממניות פורטל התקשורת 0404. העסקה היא על-פי שווי של מיליון דולר. בר הוא אחד מבעלי ערוץ 20, ובאחרונה הוא נכנס כשותף בתחנת הרדיו החרדית קול חי.

"חדשות 0404" הוא אתר ישראלי שנוסד בשנת 2012 על-ידי העיתונאי בועז גולן, ובזמן שחלף מאז הלך והתבסס כמקור חדשות משפיע, בעיקר בקרב צעירים. זאת בין היתר בשל האוריינטציה הימנית המובהקת שלו ומהירות הדיווח, לעתים באופן שמקדים גופי שידור ממוסדים. לאתר אג'נדה פטריוטית ברורה, שעיקרה תמיכה בצה"ל ובחייליו, ועל כן הוא מהווה מקור משיכה לבני גיל הצבא.

באתר ניתנת תשומת לב מיוחדת להעלאת ידיעות וסרטונים בלעדיים. על-פי ההערכות, לאתר מאות אלפי כניסות מדי חודש, כשמערכת החדשות של 0404 מפעילה, בין השאר, גם עמוד פייסבוק מצליח עם למעלה מ-400 אלף חברים מעורבים, דפי פייסבוק באנגלית ובצרפתית, ובנוסף יישומון המדורג בצמרת אתרי החדשות הישראליים.

בבעלות חברת התקשורת אימג'ן מדיה גם מותגי ערוצי הספורט "טרייס" וערוץ הילדים המצליח "זום" כמו גם הפעילות הדיגיטלית שלהם ואתר תוכן הגולשים "קיק". השקעותיו של בר בערוץ 20, ובאחרונה גם ברדיו קול חי, הן פרטיות ואינן במסגרת אימג'ין. ההשקעה בחדשות 0404 מתיישבת עם תפיסת העולם של בר, המובעת גם בערוץ 20, במסגרתה הציבור הימני בישראל מחפש נואשות אחר אלטרנטיבה תקשורתית שונה מזו שמציעים כלי התקשורת במיינסטרים, ועל כן יש פריחה של מדיומים המציעים תוכן בעל תפיסת עולם המצויה ימינה מהמרכז.

בקרוב צפוי ערוץ 20 לקבל ממועצת הכבלים והלוויין היתר להקים חברת חדשות, מהלך שעשוי לשלב את יתר השקעותיו של בר בתקשורת.

מייסד חדשות 0404, בועז גולן, הביע שמחה על שיתוף-הפעולה ואמר כי הוא "יוסיף רבות להמשך מהפכת התקשורת בישראל". לדבריו, "אבי בר ואני רואים עין בעין את החשיבות הגדולה לתמוך ולסייע לעם ישראל במגוון תחומים נרחב".