לאחר שאיבדה 82% מהשיא: האם אלוט מחפשת רוכש?

קיימה מגעים ראשוניים עם רדוור, שהביעה לאחרונה עניין ברכישות, אך אלו לא התפתחו למו"מ ■ אלוט הציגה תוצאות חלשות ב-2015 וברבעון הראשון

אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי
אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי

אחרי ירידה של כ-35% בשווי השוק שלה בשנה האחרונה, ושל 61% בשנתיים, לא יהיה זה מפתיע לגלות שחברת ציוד התקשורת אלוט נמצאת "על המדף" ומחפשת רוכש. מגעים ראשוניים מאוד, שלא התפתחו למשא ומתן רשמי, נערכו עם חברה ישראלית אחרת, רדוור - שהעובדה שהיא מחפשת רכישות פוטנציאליות ידועה. ייתכן שהיו מגעים ראשוניים גם עם חברות אחרות. אלוט לא מסרה תגובה לידיעה, ומרדוור נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

אלוט מהוד השרון עוסקת בתחום הפתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. החברה מנוהלת על-ידי אנדריי אלפנט, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי של 171 מיליון דולר. 2015 הייתה שנה חלשה לאלוט, עם ירידה של 14.7% בהכנסות לרמה של כ-100 מיליון דולר, ומעבר להפסד נקי (גם אם מינימלי) על בסיס Non-GAAP. שנת 2016 אמורה להיות משופרת, עם חזרה לצמיחה בהכנסות ל-102-108 מיליון דולר, ואיזון ברווחיות התפעולית Non-GAAP. בינתיים, הרבעון הראשון של השנה היה חלש יחסית, אך באלוט עדיין מצפים לתוצאות טובות יותר בהמשך 2016.

בשנים האחרונות החברה עוברת תהליך של מעבר לפתרונות security ושירותי ערך מוסף, דבר שאמור להוביל לצמיחה בטווח הארוך יותר. עם זאת, בעסקי הליבה שלה, DPI - ניטור וניהול תעבורת יישומים באינטרנט - ישנה האטה שפוגעת בתוצאותיה ומקשה על השגת צמיחה ורווחיות. בקופת אלוט היו בסוף הרבעון הראשון כ-121 מיליון דולר, שמהווים כ-70% משווי השוק שלה.

אלוט הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני כמעט עשור, לפי שווי של כ-250 מיליון דולר. בשיא, לפני ארבע שנים, היא נסחרה בשווי כ-875 מיליון דולר, ומאז איבדה המניה 82% מערכה.

בקופת רדוור כ-315 מ' ד', גם לרכישות

רדוור, בניהולו של רועי זיסאפל, מספקת פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחת רשתות תקשורת ארגוניות, מרכזי מחשוב ואפליקציות. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 526 מיליון דולר, אחרי ירידה של 49% במניה בשנה החולפת, גם אצלה על רקע ירידה בהכנסות ב-2015. לרדוור יש בקופה כ-315 מיליון דולר, שלפחות חלקם מיועדים לרכישות. בכנס שערך לאחרונה בנק ההשקעות אופנהיימר, אמר סמנכ"ל הכספים של רדוור כי "החברה מייצרת מזומנים והכוונה היא לעשות רכישות; אולי רכישות קטנות של חברות שמוכרות ב-5-10 מיליון דולר, קרי שווי חברה של 30-50 מיליון דולר, או של חברה קצת יותר גדולה שתייצר לנו סינרגיה".

ככל הנראה, הנכונות של רדוור לרכוש מביאה לפתחה הצעות רכישה שונות, וייתכן כי אחת מהן הייתה מצד גורם שקשור לאלוט. עם זאת, אפשר להעריך שאם החברות היו מעוניינות להתמזג, הן כבר היו מוצאות אחת את השנייה: אחרי הכל, השוק הישראלי לא גדול, כולם מכירים את כולם, ובמקרה זה, זהר זיסאפל שהוא בעל מניות ותיק באלוט (8.5%) הוא גם מבעלי קבוצת רד, שבה חברה רדוור.

אלוט איבדה 66% בחמש השנים האחרונות
 אלוט איבדה 66% בחמש השנים האחרונות