חקירת רמי לוי הסתיימה - המשטרה ממליצה להעמידו לדין

ערוץ 2 מדווח כי התגבשה תשתית ראייתית להעמיד את רמי לוי לדין בחשד לשימוש במערכות פנימיות של חברת הסלולר שבבעלותו כדי לעקוב אחרי עובדים ואחר גורמים עימם היה מסוכסך

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

ערוץ 2 מדווח כי הסתיימה חקירתו של רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, והתגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין.

החשדות נגד לוי הועלו על-ידי אלקנה (אלקי) אלון, שהיה בעברו בכיר בקבוצת החברות שבבעלות לוי, ובמרכזן שתי טענות: טיוח של תלונות על הטרדות מיניות של עובדות; ושימוש במידע מרשת הסלולר שבבעלות לוי כדי להשיג מידע אודות עובדים ואודות גורמים להם היה סכסוך עם לוי.

יש לציין כי תיק החקירה הועבר לפרקליטות במלואו כבר לפני חג הפסח, אולם הפרקליטה שמלווה את החקירה מיומה הראשון ביקשה השלמות. היום (ה') השלימה המשטרה את החקירה והעבירה את ההשלמות לפרקליטות.

חקירתו של רמי לוי נפתחה נפתחה בחודש מארס האחרון בעקבות מידע שפורסם בתקשורת על-ידי אלקנה אלון, עובד לשעבר ברמי לוי תקשורת. לפי עדותו של אלון, בכירים בחברת התקשורת ביצעו לכאורה שימוש במערכות האבטחה של רמי לוי תקשורת לצורך מעקב אחרי גורמים שעמם היה לחברה סכסוך או לחילופין למעקב אחרי עובדים בחברה. אלון עצמו מסר עדות במשטרה בפרשה.

רמי לוי תקשורת היא מפעילת סלולר וירטואלית שהחלה את פעילותה בשנת 2011 עם פתיחת השוק לתקשורת. לחברה עצמה אין תשתית משלה, והיא נשענת על תשתית של חברת פלאפון. בראיון שנתן רמי לוי לתוכנית "אנשים" של זכיינית ערוץ 2 קשת הכחיש לוי כי יש איכון על טלפונים של עובדים או גורמים אחרים.

 

בראיון שנתן אלון ליגאל מוסקו בערוץ 2 הוא אמר בהקשר זה כי "חברת סלולר, יש לה יכולות מעקב וחדירה לפרטיות של אנשים, כמו של שב"כ, או אם לדייק השב"כ ומשטרת ישראל; כשהם רוצים מידע, הם באים לחברת סלולר עם צו שופט ומבקשים, בוא תן לי פירוט, איפה הוא היה, לאן הוא הלך. כל בדיקה כזאת נעשית ממערכות ממוחשבות, מתועדות, ולכן מה שאני הולך להגיד יהיה קל מאוד לבדיקה. ברמי לוי שיווק השקמה והתקשורת במשך 4 שנים עשו שימוש קבוע לצרכים אישיים במערכות הללו, על עובדים בעיקר ואנשים שהיו לו תקלים איתם. זה חלק מהארסנל, חלק מהסל שמשתמשים בו".

בהתייחס לפתיחת החקירה המשטרתית, אמר אלון בחודש מארס ל"גלובס" כי "דיברתי אז, כבר בתחילת פרסום הדברים, על מעקבים שבוצעו על-ידי מערכות הביטחון של החברה כנגד אנשים ועובדים. אני מנוע מלהרחיב יותר מדי בשלב זה, כיוון שהנושא מצוי בחקירה, אבל אני שמח שהדברים נבדקים בצורה מעמיקה".