בקשה לצו מניעה בנוגע למכירת קניון ארנה בהרצליה

שוכרים ששכרו במקום שטח חוששים כי ההסכם שנחתם עמם לא יכובד

קניון ארנה הרצליה. לעסקה תהיה השפעה "לא מהותית" על הרווח של החברה / צילום: תמר מצפי
קניון ארנה הרצליה. לעסקה תהיה השפעה "לא מהותית" על הרווח של החברה / צילום: תמר מצפי

מהמורה בעסקת המכירה של קניון ארנה לקרן ריאליטי, בעבור 335 מיליון שקל? ביום חמישי האחרון הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני במסגרת עסקת רכישת הקניון מידי ארנה גרופ.

את הבקשה הגישו חברת וכלר אחזקות, יעקב כביר, חיים ויקטור לוזון ואורי רז באמצעות עוה"ד רמי קוגן ודפנה רותם גבע ממשרד רמי קוגן. על פי הבקשה לבית המשפט, בינואר השנה חתמו המבקשים על בהסכם להשכרת אולם אירועים בקניון. מדובר בשטח מסחרי בהיקף כ-1,341 מ"ר, ודמי השכירות נקבעו לרמה של 7.5% ממחזור האולם בשנתיים הראשונות. הסכם השכירות נקבע ל-10 שנים עם שתי אופציות לחמש שנים כל אחת. עוד נקבע בהסכם, לטענת מגישי הבקשה לבית המשפט, כי "המשיבה תשלם למבקשים סך של לא פחות מ-5 מיליון שקל בהשתתפות בהשקעה במושכר".

עם זאת, בשלב מסוים החליטו בהנהלת הקניון לנסות ולשנות את ההסכם, כך בבקשה, והם הסכימו כדי "ליצור יחסים טובים ולהתחיל ברגל ימין". אך טיוטת הסכם חדש לא הועברה. כאשר נודע על המו"מ למכירת הקניון, החלו מגישי הבקשה לחשוש שההסכם לא יכובד.

בית המשפט לא קיבל את הבקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, אולם לא דחה את הבקשה על הסף ונקבע דיון.

מארנה סטאר גרופ נמסר בתגובה: "החברה דוחה את הניסיון הציני והפסול של התובעים לנצל את מועד חתימת הסכם המכירה של הקניון כדי להפעיל לחץ הן על המוכרת והן על הרוכשים וטענותיה תישמענה בבית המשפט".

מקרן ריאליטי לא נמסרה תגובה.