פריגו מעלה להנדריקסון את השכר: עשוי להרוויח 2 מ' ד' בשנה

שכר הבסיס של המנכ"ל החדש, שכיהן כנשיא החברה, הועלה ל-900 אלף דולר בשנה, אולם עדיין נמוך לעומת 1.2 מיליון דולר שקיבל המנכ"ל הקודם ג'וזף פאפא

הקידום של ג'ון הנדריקסון לתפקיד מנכ"ל חברת התרופות פריגו מביא איתו גם שדרוג בשכר: הנדריקסון, שב-2015 שכר הבסיס שלו עמד על כ-625 אלף דולר (כמנהל התפעול ושרשרת האספקה, ולאחר מכן כנשיא פריגו), יקבל כמנכ"ל שכר בסיס של 900 אלף דולר.

למרות העלאת השכר, מדובר על שכר צנוע יותר מזה שקיבל המנכ"ל הקודם, ג'וזף פאפא, שפרש לטובת ניהול חברת Valeant (וזוכה שם לתנאי שכר מפליגים). שכר הבסיס של פאפא כמנכ"ל פריגו ב-2015 היה כ-1.2 מיליון דולר. בניגוד לפאפא, הנדריקסון לא מכהן במקביל גם כיו"ר החברה, תפקיד שאליו מונתה לורי ברלס לאחר עזיבתו של פאפא.

חוץ משכר הבסיס שלו, הנדריקסון יהיה זכאי גם לבונוס שנתי של עד 115% משכרו השנתי - כלומר קצת למעלה ממיליון דולר - לעומת בונוס של עד 80% משכרו השנתי קודם לכן. הבונוס יינתן לו בכפוף לעמידה ביעדים. דירקטוריון פריגו אישר גם הקצאה של תגמול הוני להנדריקסון, בשווי של כ-2.4 מיליון דולר, מתוכם כ-1.2 מיליון דולר מניות חסומות שהקצאתן כפופה לעמידה ביעדים; אופציות בשווי 723 אלף דולר; ומניות חסומות בשווי 482 אלף דולר. התגמול ההוני יבשיל בהדרגה בין השנים 2017 עד 2019.

פריגו היא חברת תרופות גנריות שמתמחה בעיקר בתרופות שנמכרות ללא מרשם רופא (OTC), שנסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 14 מיליארד דולר. בסוף השבוע עדכנה פריגו על קבלת אישור מה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב, לשיווק הגרסה הגנרית שלה לתרופה Ofirmev של חברת Mallinckrodt. התרופה מיועדת לטיפול בכאבים, ומכירות המוצר המקורי בשנה שהסתיימה בסוף אפריל היו 275 מיליון דולר. למרות האישור, פריגו לא תוכל להשיק את הגרסה הגנרית לפני דצמבר 2020, לפי הסכם שאליו הגיעה עם היצרנית המקורית.

ביום שלישי שעבר קפצה מניית פריגו   ב-9.2% (עלייה שנמחקה לגמרי למחרת) על רקע דיווח שהחברה קרובה להימכר בכ-20 מיליארד דולר לחברה בריטית. בשנה שעברה, בעלי המניות של פריגו דחו הצעת רכש נדיבה יותר מצד מיילן, אך מאז הורע מצבה של פריגו והתוצאות שלה נחלשו, על רקע קשיים בתמחור תרופות גנריות ותרומה מאכזבת של חברת אומגה שנרכשה ב-2015.