עו"ד איתן ארז: בקשת מאסר לענבל אור בגין ביזיון ביהמ"ש

מפרק אור סיטי טוען כי ענבל אור מסרה לו ולביהמ"ש פרטים שגויים בחוסר תום-לב על קרקע בבעלותה בבאר-שבע בשווי 3.5 מיליון שקל ■ אור: המסמכים יועברו במועד

ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי
ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי

עוד עליית מדרגה במאבק הכוחות בין עו"ד איתן ארז לענבל אור: ארז, הכונס הזמני של קבוצת אור סיטי נדל"ן, הגיש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להוציא צו מאסר נגד אור לפי פקודת ביזיון בית המשפט, לאחר שלטענתו מסרה פרטים שגויים בחוסר תום-לב בנוגע לקרקע שמצויה בבעלותה בבאר-שבע בשווי 3.5 מיליון שקל.

לטענת עו"ד ארז, ביום 1.5.16 הגישה אור "הודעה על הגשת מצבת נכסים" (דוח מלא על נכסיה), במסגרתה הצהירה, בין היתר, כי בבעלותה מגרש בבאר-שבע בציון מספר גוש וחלקה. ואולם, לטענתו, מבדיקת שערך בעניין זה עלה כי הגוש והחלקה של המגרש בבאר-שבע, על-פי הצהרת אור בדוח, אינם תואמים, ולמעשה נמסרו לו ולבית המשפט פרטים שגויים.

בבקשה נטען כי הכונס הזמני שלח דרישה לבא-כוחה של ענבל אור (שהיה עד לאחרונה עו"ד אילן בומבך) לקבלת פרטים מלאים אודות המגרש לרבות הגוש וחלקה, כתובת, הסכמים שנעשו ביחס למגרש וכדומה - אך דרישה זו לא נענתה.

בהמשך, לאחר שלא התקבלו הפרטים והמסמכים המבוקשים, הגיש הכונס הזמני בקשה למתן הוראות, במסגרתה ביקש לחייב את אור להגיב לדרישתו, וביום 8.5.16 ניתנה החלטה בבקשה, במסגרתה נקבע כי על אור להגיש תגובה מטעמה עד ליום 23.5.16. 

ואולם, גם מועד זה "התמסמס", לאחר שביום 23.5.16 הגישה אור בקשה לאורכה להגשת תגובה מטעמה, וקיבלה דחייה עד ליום 26.5.16 בשעה 9:00.

משלא הגישה אור תגובתה בהתאם להחלטות הללו, ביום 30.5.16 הגיש הכונס הזמני בקשה למתן החלטה בבקשה למתן הוראות, ובו-ביום ניתנה החלטה המורה לחייבת להגיש תגובתה בתוך 10 ימים. גם מועד זה לא כובד על-ידי אור.

בבקשה למאסרה של אור מציין הכונס כי "לאחר שכל דרישותיו של הכונס הזמני לא נענו, ביום 14.6.16 נשלחה דרישה נוספת לבא-כוח החייבת להמציא את הפרטים המבוקשים לא יאוחר מיום 19.6.16 בשעה 12:00, בטרם הגשת בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט. דא עקא, למיטב ידיעת הכונס הזמני, עד למועד זה לא הגישה החייבת את תגובתה לבקשה, חרף הארכה שניתנה וחרף הדרישות החוזרות והנשנות כמפורט לעיל, ובשל כך נמנעת בדיקת מצבת הנכסים".

בנסיבות אלה מבקש עו"ד ארז מבית המשפט כי אור תרצה יום מאסר עבור כל יום בו תפר ותמשיך להפר את הצו השיפוטי מיום 8.5.16 - תקופת מאסר שכבר היום עומדת על כחודש וחצי. 

בית המשפט חייב את ענבל אור להגיב לבקשה עד ל-3 ביולי וקבע דיון בבקשה ל-13 ליולי. 

"סנקציה חמורה ללא סיבה" 

בא-כוחה של ענבל אור, עו"ד אוריאל זעירא, מסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שהכונס הזמני הגיש בקשת מאסר בטענה כי לא קיבל מסמכים שבפועל מצויים בידיו, ועל כך שלא המתין מספר ימים לקבל את המסמכים במסגרת דוח שבית המשפט קבע את מועד הגשתו.

"במסגרת הדוח על נכסיה, שהוגש לבית המשפט בתחילת חודש מאי, ציינה ענבל אור כי חתמה בשנת 2015 על הסכם לרכישת מגרש בבאר-שבע. הסכם המכר לא הושלם. למיטב ידיעת הגברת אור, הסכם המכר והשמאות של המגרש, שהם המסמכים היחידים שיש לה העתקים מהם בעניין זה (לאחר שכל המסמכים נתפסו בידי הכונס הזמני), הועברו לעו"ד איתן ארז. 

"המסמכים יועברו לבית המשפט במסגרת דוח נכסים אשר בית המשפט קבע מועד להגשתו, והוא יוגש במועד ובצורה מפורטת.

"חבל שהתבקשה, ללא סיבה, סנקציה כה חמורה כמו צו מאסר, בניסיון לפגוע בשמה הטוב ובחירותה של הגברת ענבל אור, בעת שהיא מצויה בעיצומה של הכנת דוח כלכלי אשר יפרט את הדרכים להשבת כל כספי הלקוחות".

להלן נכסיה של ענבל אור, כפי שהצהירה בפני בית המשפט:

הנדלן של ענבל אור
 הנדלן של ענבל אור

הנכסים של אור
 הנכסים של אור